Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Passar Sigma 10-20 på en EOS 10D?
- Trådstartare LeffeHP
- Start datum
Miklen
Avslutat medlemskap
EF-S passar givetvis på alla 1.6 crop kameror.
Det är inte helt korrekt det. 10D tar inte ef-s objektiv utan att man sågar bort lite från objektivet. Men troligen så är väl inte sigmas EF-S fattning på utan EF.
Har själv modifierat ett EF-S 18-55 så det passar ef. Det är precis att d inte tar i spegeln på 18mm.. Det är väl oxå olika hur "långt in" objektivet går i kameran.
Miklen
Avslutat medlemskap
åfan... Det trodde jag och har inte upplevt något som skulle motbevisa min villfarelse. Är du säker ?
Jadu det stog 10D på kameran å mitt EF-S 18-55 kitglugg gick inte att få dit pga att bajonettfattningen inte är likadan
LeffeHP
Aktiv medlem
Men Sigma objektiv får du iallafall på ditt hus.
Kanon! Tack för hjälpen.
/L
binkel
Aktiv medlem
Bra att veta angående 10D
10D har haft en del samarbetsproblem med just sigma gluggar, vet inte hur det är med just 10-20.
Jag hade en 17-35 som vägrade på 10D men när jag gick till scandinavianphoto för att testa den kunde vi få den att fungera perfekt med både 400D och 20D
/EÅ
10D har haft en del samarbetsproblem med just sigma gluggar, vet inte hur det är med just 10-20.
Jag hade en 17-35 som vägrade på 10D men när jag gick till scandinavianphoto för att testa den kunde vi få den att fungera perfekt med både 400D och 20D
/EÅ