Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Passar Sigma 10-20 på en EOS 10D?

Produkter
(logga in för att koppla)
EF-S passar givetvis på alla 1.6 crop kameror.

Det är inte helt korrekt det. 10D tar inte ef-s objektiv utan att man sågar bort lite från objektivet. Men troligen så är väl inte sigmas EF-S fattning på utan EF.

Har själv modifierat ett EF-S 18-55 så det passar ef. Det är precis att d inte tar i spegeln på 18mm.. Det är väl oxå olika hur "långt in" objektivet går i kameran.

åfan... Det trodde jag och har inte upplevt något som skulle motbevisa min villfarelse. Är du säker ?

Jadu det stog 10D på kameran å mitt EF-S 18-55 kitglugg gick inte att få dit pga att bajonettfattningen inte är likadan :) Det är helt enkelt för mycke plast ivägen

Men Sigma objektiv får du iallafall på ditt hus. Har tagit en del bilder med en gammal EOS 1 och Tokina 11-16 och även testat 10-20 på en 5D, så det ska nog ordna sig...

Bra att veta angående 10D

10D har haft en del samarbetsproblem med just sigma gluggar, vet inte hur det är med just 10-20.
Jag hade en 17-35 som vägrade på 10D men när jag gick till scandinavianphoto för att testa den kunde vi få den att fungera perfekt med både 400D och 20D

/EÅ

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto