Annons

Passar Meike Batterigrepp till en Sony A450?

Produkter
(logga in för att koppla)

OllerWeb

Medlem
Är det någon som vet om Meike Batterigrepp för A500 och A550 även passar till en A450?
Googlat runt men hittar inget bra svar, är det någon som har en A450 med ett piratgrepp?
 
Hej ! Andra pirat-grepp passar alla 3 modellerna ! Borde även detta göra ! MVH.

Andra piratgrepp? Vilka då? Finns det något annat tredjeparts än Meike?
(Meike är f.ö. inget piratgrepp, det utger sig inte för att vara Sony original).

Fredrik!
Gå in till en affär sm har antingen det eller Sonys originalgrepp och be att få prova.
Jag trodde det var självklart att det passade, men är lite osäker nu. tittar man på kompatibla produkter för Sony B50AM, originalgreppet, så listas inte A450, men 500,550 och 580 (däremot inte 560), så det kan ju vara något som är annorlunda.
http://www.sony.se/product/dsa-vertical-control-grip/vg-b50am#pageType=Compatibles

Jag har inte kollat närmare på A450, men går din batterilucka att ta bort?
För att sätta dit meike-greppet så tar man bort batteriluckan och sätter fast den i en ihålighet i batterigreppet. Om den går att ta bort med en lite fjädermekanism så borde batterigreppet passa.


/Mats
 
Andra piratgrepp? Vilka då? Finns det något annat tredjeparts än Meike?
(Meike är f.ö. inget piratgrepp, det utger sig inte för att vara Sony original).

Fredrik!
Gå in till en affär sm har antingen det eller Sonys originalgrepp och be att få prova.
Jag trodde det var självklart att det passade, men är lite osäker nu. tittar man på kompatibla produkter för Sony B50AM, originalgreppet, så listas inte A450, men 500,550 och 580 (däremot inte 560), så det kan ju vara något som är annorlunda.
http://www.sony.se/product/dsa-vertical-control-grip/vg-b50am#pageType=Compatibles

Jag har inte kollat närmare på A450, men går din batterilucka att ta bort?
För att sätta dit meike-greppet så tar man bort batteriluckan och sätter fast den i en ihålighet i batterigreppet. Om den går att ta bort med en lite fjädermekanism så borde batterigreppet passa.


/Mats
Naturligtvis menade jag tredjeparts och inte pirat.Sorry ! MVH.
 
Jo det går att ta bort luckan, det finns till och med en instruktion med en pil.
Har hittat Meike grepp på många sidor med andra namn och från och till så
har de uppgivit stöd för A450.

Jag var på väg och beställa en då jag frågade Sony support om den har stöd
för batterigrepp "Sony B50AM" och fick svaret Nej!? Men att även om det finns
tredjeparts grepp så fungerar det inte var svaret.

Men jag tror inte att det stämmer så jag tänker chansa på en Meike i alla fall.
Återkommer då jag fått hem greppet om jag nu har köpt grisen i...
/Fredrik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.