Annons

passar det min?

Produkter
(logga in för att koppla)
Heej heej!

Jag har en canon eos 500d. som jag har haft sen efter jul. Jag har standard objektivet och så har jag ett zoom objektiv. Men jag är mest intresserad av närbilder. Det tycker jag är det allra roligaste. Jag har blivit rekommenderad tamron 90 mm. den kostar ungefär 4000. Så jag undrar. Passar den till min kamera?:)
Kram / Mimmi

Alla tredjepartstillverkare (tex Tamron, Sigma eller Samyang) gör objektiv till olika kameramärken, både Canon, Nikon, Sony, Pentax mfl. Därför är det viktigt att du köper med Canon Fattning dvs att det är gjort för Canon.

Ett exempel: Den här passar din Canon.

Men den här passar inte din Canon eftersom att Tamron har gjort fattningen så att det ska passa Nikon

Här har dom gjort ett som passar Pentax: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=624475

Men det är fortfarande samma objektiv (förutom fattningen).

Hoppas att du har lärt dig något! /Hannes

passar den min?

Jo tack så mkt :) Men undrade också en annan sak, Endel objetiv passar ju till en del kameror fast auto fokusen inte funkar . visst fuknar auto fokusen på detta objektivet om man her det på min kamera?:)

Kram,Mimmi

Ett tips till senare trådstarter är att försöka skriva en mer informationsrik rubrik, då kommer du få svar snabbare. T.ex "Fungerar 500D med Tamron 90?"

Då får det bli det objektivet då! :) Tack så mkt :D

Varsågod! Hoppas du blir nöjd! Glöm inte att det också är ett schysst porträttobjektiv eller ett inomhussports-objektiv (med tanke på att det "bara" är 90 mm så får det vara en sport där man kan komma nära tex badminton eller ridning. 2,8 är ljusstarkt och bra!)

Ett tips till senare trådstarter är att försöka skriva en mer informationsrik rubrik, då kommer du få svar snabbare. T.ex "Fungerar 500D med Tamron 90?"

Fick hon inte snabba svar?

Senast ändrad:
Hon fick kanske snabba svar, men jag som tänkte att jag kunde hitta svar på min fråga om det passar min blev lurad att läsa en tråd helt i onödan! ;)

Varsågod! Hoppas du blir nöjd! Glöm inte att det också är ett schysst porträttobjektiv eller ett inomhussports-objektiv (med tanke på att det "bara" är 90 mm så får det vara en sport där man kan komma nära tex badminton eller ridning. 2,8 är ljusstarkt och bra!)

Fick hon inte snabba svar?
Har själv tamron 90 sport hmm möjligtvis dart då pga inte allför snabb autofocus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar