Alla bilder som skrivs ut kanske inte behöver skrivas ut på värsta sorten "super high glossy pro" utan ska kanske användas i enklare sammanhang.
De papper jag nämner längre ner passar bra ihop med Canon s820 och därmed med nyare Canonskrivare och troligen med andra också.
Canons eget blanka papper "Photo paper Pro" är naturligtvis utmärkt.
Däremot fungerar inte HP:s "Everyday photo paper" i min Canonskrivare, det blir fläckigt. (Jag har en HP 850C också, den är överaskande bra att skriva ut svv bilder på.) Kodaks papper ger bra resultat i min Canonskrivare men inte i klass med Canons eget papper eller Konicas som jag skriver om längst ner.
För matta utskrifter med hög skärpa och bra kontrast, skrivaren inställd på högupplösningspapper:
100g/m2 ca 1 kr per st
Epson 360 dpi ink jet paper SO41059 (endast ena sidan)
Fullmark premium inkjet coated paper PPIPA50 (endast ena sidan) (Clas O.)
Avery Zweckform 2588 ca 2.50 kr per st (mycket skarpa utskrifter på båda sidor, passar alla ledande skrivare enligt dem själva. Kontorsvaruhus, pappersgrossister. Jag rekommenderar varmt detta papper)
180g/m2
Optiimage ca 4 kr st Art nr 317343 (endast ena sidan) (Kontorsvaruhus, pappersgrossister)
För fotoutskrifter i högsta kvalite, inställning på skrivaren enligt förpackningen för specifika skrivare:
255g/m2
Konica Inkjet paper QP Premium Photo Silky Kostar 5-6 kr st i 20-förpackning hos tex Expert men finns tror jag hos ScPh och CyberPh i storpack till betydligt bättre pris. Ett papper som jag tycker mycket om, deras blanka papper har jag inte provat ännu men "silky" gillar jag. Var försiktig med nyutskrivna bilder någon vecka, ytan är ytterst känslig för åverkan de första dagarna, det finns torkanvisningar i förpackningen. Enligt Konica passar det här pappret Canon, Hp, Epson och Lexmark.