Annons

panorama på papper

Produkter
(logga in för att koppla)

ixxy

Aktiv medlem
någon som har någon bra idé på vart man kna beställa en panorama utsrift.
bilen är ca 13000 x 2000 px så standard formaten stämmer ju inte riktigt
 
En ide är att köra på standarformaten och klippa bort överflödet. Jag har inte kollat men det kan säkert bli billigare en en specialanpassad tjänst. Crimson.se kan gissningsvis stå till tjänst med både och.
 
En ide är att köra på standarformaten och klippa bort överflödet. Jag har inte kollat men det kan säkert bli billigare en en specialanpassad tjänst. Crimson.se kan gissningsvis stå till tjänst med både och.

grejen är ju att jag gäran vill kunna skriva ut ca 150 cm x 40 cm.
vilket är lite jobbigt om man skall beställa och klippa bilder.
 
Jag använder Crimsons Prefix-tjänst när jag vill få ut mina panoramabilder på papper. Där kan du få nästan vilka dimensioner som helt. Och det brukar inte bli så överdrivet dyrt heller, ca 500 sek för ett Panorama på 150 cm...
 
grejen är ju att jag gäran vill kunna skriva ut ca 150 cm x 40 cm.
vilket är lite jobbigt om man skall beställa och klippa bilder.

Men om bilden är 13000 x 2000 px så stämmer ju inte proportionerna med 1500x40 cm... Skriver du ut 13000 pixlar på 150 cm så får du inte mer än 23 cm på höjden.
 
Men om bilden är 13000 x 2000 px så stämmer ju inte proportionerna med 1500x40 cm... Skriver du ut 13000 pixlar på 150 cm så får du inte mer än 23 cm på höjden.

det är fullt korrekt men jag kan klippa om den för att passa foramtet litet. grejen är att jag vill ha en lång smal bild på väggen.
 
Jag har ett lokalt ställe där jag bor vad vill du ha för papper och utskriftskvalite? och hur många vill du ha? Eller om 13" högt räcker för då han jag skriva ut på min Epson r2880 till dig.

Michael
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.