Annons

Panasonic Lumix LX3: 24-60 mm f/2,0-2,8!

Produkter
(logga in för att koppla)
Oj! Det är sånt här vi vill se:-D Fortfarande rätt liten sensor, men ändå bland de största om man bortser från Sigma DP-1.

Tillägg: Intressant att sensorn verkar vara större än bildcirkeln, eftersom 16:9 ger bredare men lägre bilder än 4:3. Annars borde man ha kunnat utnyttja hela sensorn, vilket inte verkar gå. Det skulle nämligen ha gett 3968x2736 = 11 mpix. Det syns också här:

• 11.3 million total pixels CCD
• 10.1 million effective pixels
 
Senast ändrad:
Snygg optisk sökare. Såg testbilder på nån sida, från en färjetur runt Manhattan. Hoppas verkligen att det var nåt fel på den kameran. Såg rent ut fördjävligt ut på en bild, den med Brooklyn Bridge på. Kul att blixtskon är på väg tillbaka i fler och fler mer avancerade kompakter.
 
Fast huvudskälet till blixtskon är väl att de är för snåla för att bygga kameran med en optisk sökare.
 
Intressant. Äntligen en kompakt som matchar min 6.5 år gamla Canon G2 vad gäller ljusstyrka.

Omfånget 24-60 känns dock lite klent på telesidan.
LX2-modellen har ju 28-112mm på nästan samma CCD-storlek.

Man får aldrig en kamera med allt på önskelistan, så är det bara.
 
Jag har en Lumix LX2 och är jättenöjd med den, och LX3:an ser ju ut att bli en jävligt bra allroundkamera som man kan ha med sig i fickan (om än med lite snusdosevarning).
 
Högiso

jofawe skrev:
Jag har en Lumix LX2 och är jättenöjd med den, och LX3:an ser ju ut att bli en jävligt bra allroundkamera som man kan ha med sig i fickan (om än med lite snusdosevarning).
LX2 i silver kan man få för ner mot 3700 nu.
Den har fördelen med mer tele än den nya, men är lite tjock för bröstfickan tror jag.
Den och bla Lumix TZ5 överväger jag, men hur uppfattar du brus/bildkvalitet på 400/800 iso?
I RAW kanske den funkar?

I eller från bilen tar jag ibland bilder, och då ofta med svagt ljus. Systemkameran har man inte med eller den är i kameraväskan...
 
Hoppas verkligen att denna bild var ett stort klavertramp som slank igenom skyddsnätet... Själv har jag en LX2 som jag är mkt nöjd med. Ser att trean har fäste för en riktig kamerarem, inte bara handlovsrem. Detta innebär att med kameran på magen och 24 mm så blir det nog den ultimata gatufotokameran genom de digitala tiderna.
 
Makten skrev:
Det där måste vara ISO-jättehögt med tanke på den förfärliga brusreduceringen.

Datan för bilden säger ISO125, 1/1000s @ f/8. Software ver. 0.2.0. Noise reduction +-0 (standard).

Verkar ändå skumt, de andra två bilderna ser ju något bättre ut. Kanske är buggar i programvaran än så länge.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.