Annons

Panasonic Lumix GF3, bra deal?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är en bra deal, absolut. Sedan jag köpte min GF3 har jag inte rört min Nikonklumpkamera. Använder den mest med gamla manuella objektiv men även med 14mm som är en fin optik men framförallt väldigt kompakt.
På min profilsida finner du en hel del bilder tagna med kameran.

http://www.japanphoto.se/product/di...c-lumix-dmc-gf3-svart-med-14mm-f-2,5-pancake/

2490:-

Ingår Adobe Lightroom 3 + Min Cewe fotobok. (perfekt julklapp till någon i släkten?) :)
Tänkte bara ha som reserv ifall kameran strular.

NetOnNet hade ju för 1990:- men jag hann inte köpa, är det värt 500:- extra för Lightroom 3 och fotoboken?

Sen undrar jag om ni som har kameran kan dela med er av någon testbild kanske?
Bara gluggen är mumma & mums, så det är en bra deal.

Den röda ser rätt OK ut tycker jag, köpte själv ett kit för att få objektivet till ett bra pris och försöker sälja huset nu. Färgen ser ut som precis samma som på GF1an.

Köpte en GF3 med 14/2.5 på netonnet i helgen för 1990 kr. Har inte testat den, bara känt på den!
Ingen sökare, småful, inget bra grepp, vet inte om jag skall behålla den - kanske lämna tillbaka den och få mina pengar tillbaka? Funderar om inte en G3 vore bättre som man med en normalzoom också kan få till ett bra pris nu?

Gf3 objektiv?!

Hej! Jag ska köpa en panasonic gf3 och då är med 14-42mm med bildstabilisator. Men så hitta jag på net on net där man även får med ett objektiv till - 14. Hjälp mig då om detta är en bra deal? Behöver jag 14 objektivet? Vad har jag de till? Finns billigare med bara 14-42 så därför jag undrar. De enda jag vill att den ska kunna hyfsat bra är att ja aka kunna fota sminkningar :)

Gf3 är trevlig men den har inte någon sökare. Har själv en GF3 och en G3 som har en sökare och det tycker jag är mkt bättre. Sålde kitzoomen, behöll 14mm på GF3:an och kör nu manuella Nikkorobjektiv på G3.an. Funderar att sälja GF:en och köpa en G3 till för sökarens skull.

Hej! Jag ska köpa en panasonic gf3 och då är med 14-42mm med bildstabilisator. Men så hitta jag på net on net där man även får med ett objektiv till - 14. Hjälp mig då om detta är en bra deal? Behöver jag 14 objektivet? Vad har jag de till? Finns billigare med bara 14-42 så därför jag undrar. De enda jag vill att den ska kunna hyfsat bra är att ja aka kunna fota sminkningar :)

14 mm är ett vidvinkelobjektiv. Inte precis vad jag skulle välja för att ta bilder på folks ansikten. De blir rätt uttöjda och konstiga om du går nära med kameran. I ditt fall tror jag du har större glädje av 14-42 zoomen.

/christian

Fråga 2

Okej, men är de värt att köps den där för att få de till iaf? Ska ju ha kameran till annars också typ semestrar osv :) eller de är bara onödigt?

14 mm är ett vidvinkelobjektiv. Inte precis vad jag skulle välja för att ta bilder på folks ansikten. De blir rätt uttöjda och konstiga om du går nära med kameran. I ditt fall tror jag du har större glädje av 14-42 zoomen.

/christian

Men de är värt att ha till annat också? Typ semester eller annat? :)

Okej, men är de värt att köps den där för att få de till iaf? Ska ju ha kameran till annars också typ semestrar osv :) eller de är bara onödigt?

Beror på hur mycket mer kostnaden är. Ser ut att vara cirka 500:- efter snabbtitt på prisjakt och då är det helt klart värt det! Jag har 14 mm objektivet och älskar det!

14 mm är bättre än 14-42 i 14 läget. Om du inte skulle trivas med det är det lätt att sälja det här på fotosidan. Gissar att du snabbt skulle få det sålt för 1000:- Kan dock inte garantera det men det är rätt troligt.

Det bli en väldigt kompakt lten enhet med 14mm-objektivet! Lätt att med sig på semestern! Har köpt till en liten väska också, finns dessutom i rött och vitt billigt på nätet.

Bilagor

• DSC00483b.jpg
    DSC00483b.jpg
    74.1 KB · Visningar: 93
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar