Annons

Panasonic DMC-GF1 + Lumix HD 14-140?

Produkter
(logga in för att koppla)

StS

Aktiv medlem
Leter efter en liten kamera med skaplig telezoom och bra bildkvalite, så kompakterna med småsensorer går bort känns det som, har någon prövat GF1:an med ett 14-140 objektiv? Vad tycker ni om den i så fall?
Det tycks inte vara det lättaste att hitta någon butik som har dem hemma tyvärr, jag hade gärna sett hur den kombon kändes att hantera.

Fungerar det bra? Smidigt? Känns kombon fortfarande skapligt liten, osv?

Jag skaffade mig en Panasonic Lumix GF1 samt Panasonic Lumix G 20mm/F1,7 ASPH som objektiv is Mars i ar. Innan dess har jag anvant Canon 20D med diverse objektiv. D20 ligger mest hemma nufortiden da jag foredrar att bara runt pa GF1.

Gf1 ar mindre, men med andra objektiv an 20mm sa forsvinner mycket av litenheten. Jag har provat att halla i combon nu namner och anser att den inte ar sa mycket mindre an en systemkamera med motsvarande objektiv.

Tack för svaret.

Nä, jag har också fått en känsla av att med 20mm blir den liten, men med andra så är det längden på objektivet som bestämmer hur stort det blir mer än huset. Dock känns det som om det ändå blir mindre än mitt Canon 40D hus+obj, men nu klurar jag mest på om jag vill ha ett GF1 hus eller GH1 huset, lite större, men faktiskt inte mycket, den är något högre för att den fått en sökare, och så har den fått ett "grepp" också så den blir lite skönare/smidigare att hålla i. Men som sagt, att den blivit lite tjockare tack vare greppet har nog inte så stor betydelse, om objektivet ändå sticker ut..

Hm, jobbigt, dessa knepiga avgörande val man ställs inför här i livet...

Jag har 14-140 objektivet till min GF-1 och kan inte påstå att den känns liten när det sitter på...det känns mer som ett normalstort objektiv på ett litet hus...men, det är ett helt fantastisk objektiv så det är mer än väl värt besväret...

Jag kom fram till ungefär samma sak, och slog till på en GH1 istället för GF'en efter mycket velande. :)

Det var inte så stora skillnader i storlek, men greppet och möjligheten att använda sökare vann i slutändan.

ANNONS