Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Panasonic DMC-FX01 vs Canon Ixus 800IS

Produkter
(logga in för att koppla)

CyberT

Aktiv medlem
Hejsan.

Har i tidigare inlägg läst att endel rekomenderat att vänta på FX01 panasonicen som kommer nu i slutet på denna månad...
-Att den då troligen blir himla trevlig...

Nu såg jag av en slump att Canon Ixus 800 IS kommer under nästa månad, och även den kommer ha 4x optisk samt anti-skak...

Ixus 750 har ju fått himla tjusiga betyg och de flesta saknar bara anti-skaken...

Så frågan blir ju kort och gott, Vilken kommer troligen bli bäst mellan dessa två måntro ?

Tack på förhand.

Även jag suger på en Fx01 som fickmodell. Det som tilltalar mest är vidvinkeln på 28 mm. Canosn Ixus-modeller börjar på 36 mm vilket är för dåligt för mina behov.

Mitt val står nog mellan Fx01 och fujis e900. Fujin har lite sämre vidvinkel (32mm), är större till formatet, men har bättre brusegenskaper vid höga ISO.

Andra funderingar och synpunktyer mottages!

/Andreas

Kolla testbilderna på cyberphoto dom verkar inte så bra som canonen upplever jag det som jag hade valt canonen.....

Nej FX01 visade sig vara en besvikelse, hoppas 800is canonen får bra resultat.

-Åh är det inte maj snart så den släpps.
Hoppas den visar sig vara bättre än 750 canonen annars blir jag deprimerad att ha väntat i onödan. fast å andra sidan bör ju den sjunka i pris när 800an släpps... *väntar ivrigt*

Det kanske var lite förhastad kommentar, nu börjar 800is få meningar från testare..
- Har sett att cyberfoto har klassat 800is som "bra köp" medans FX01 blev "toppklass"..

Frågan är, vilken är bäst eller vilken bör man ta istället... Ack Ack...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar