Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Packning.

Produkter
(logga in för att koppla)

VictorAx

Aktiv medlem
Hej. Har precis köpt en Canon EOS 400D.
Varje gång jag ska packa ner kameran i min väska, ska jag ta bort objektivet då? Eller kan jag låta det sitta kvar? Hur gör ni?
 
Hej!
Du kan låta objektivet sitta på. Inte så kul att ta upp kameran, montera objektivet när det blåser och duggar/regnar + att det tar tid innan du kan ta bilden.

/Dan
 
Okej. Tack!
Jag tänkte ifall det kunde skada kameran/objektivet om man hade det på i väskan. Men då vet jag att jag kan låta det sitta på :)
 
Ha alltid ett objektiv på kameran, annars får du damm på sensorn.

En systemkamera ska tåla en hel del och ett objektiv också. Jag langar ner kameran med objektiv i min vanliga väska och där ligger den alltid och "skramlar" bland paraply, plånbok och kalendern.
 
Och med en optik på kameran så är den ju mer beredd för användning även när den finns i sin väska. Det kan ju vara skillnaden mellan en bild och ingen bild.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.