.Z.
Aktiv medlem
Menar du då med AF-tiden inräknad? Lite beroende på optikval till Canonen så är den klart snabbare i AF än Pentaxen, däremot därefter så snackar vi oerhört små skillnader & då vet jag inte om en 10D är snabbare än en IstDS?Pippo skrev:
Vet inte om jag är benägen att hålla med. Ägde en Pentax *ist ds under ett halvår eller så. Underbar kamera på alla sätt och vis men hade en egenhet jag inte kunde acceptera, just tiden mellan avtryck och tagen bild.
Det som tar tid & skiljer är ju AF-hastigheten, det är den man ska fundera på om man tycker detta är viktigt.
Nu skriver dock Mattias:
"Det som är viktigast är dock att exponeringen sker omedelbart när man har fokuserat och sedan trycker ner avtryckaren. Vilket det inte gör på de digitalkameror jag testat.
Det är alltså exponeringstiden från nedtryck av fokuserad kamera som är det viktigaste för mej"
Det är detta jag ställer mig frågande till, att skillnaderna där ska vara så märkbara? Att AF-hastighet skiljer vet jag & om man vill ha det snabbt på en instegsmodell så har jag uppfattat det som att det är 350D som gäller...
//Larsa