Annons

På dagen för ett år sedan..

Produkter
(logga in för att koppla)
26 maj 2020
Besökte Årshultsmyren (mellan Ljungby och Halmstad) med fin natur och bra vandringsleder. På andra sidan Stensjön gick en trana längs strandkanten...

200526.01.JPG

28 maj 2020
Naturreservatet Nolgården Näs (Falköpings kommun) besöktes på kvällen;
intressant och egenartad natur...

200528.08.JPG

29/5-20
Jag hade med mig en modell som kursdeltagarna fick öva fotografering på tillsamman med bilvraken. Riktigt kul med mycket skratt o kunskap!

0996-Man-and-his-cars-besk.jpg

29:e maj 2020

Den här bilden fick mig att fundera lite. Det här är enligt EXIF en bild tagen den 29/5 förra året kl 11:23 med en Fujifilm XF10.

Bilden (som knappast är något mästerverk..) visar ”standardutsikten” från min ytterdörr - men jag kan inte komma på någon vettig anledning att greppa den kameran (som alltid ligger vid ytterdörren) och ta en bild rakt ut i trädgården.
Men av någon anledning gjorde jag uppenbarligen det 🤔

FS-idag-20-05-29.jpg

31:a maj 2020

Katten tar igen sig på favoritplatsen (sommartid). En känsla av total frid....

FS-idag-20-05-31.jpg

2/6 2020
Rosa kastanjeträd, tog en kastanj för några år sen, planterade i en kruka på balkongen, där växer så fint, detta träd är fotat i Roslags Näsby - TäbyRosa_kastanjeträd_2_6_2020.jpg

3:e juni 2020

Det är något med linjerna hos krokiga grusvägar och landskapsbilden runt vägen som alltid fångar mitt intresse. Även om jag passerat samma plats ett oändligt antal gånger tidigare...

FS-idag-20-06-03.jpg

3 juni 2020
Besökte naturreservatet Rusarebo (Värnamo kommun). Dit åker man gärna för att njuta av och kanske fota blomsterprakten på våren och sommaren. Men även vid bohålet i det gamla trädet var det full aktivitet denna dag...

200603.01.JPG

5:e juni 2020

Lite av landsbygdens infrastruktur från olika tid i samma bild.
Gammal väg, lite mindre gammal (men avvecklad) transformatorstation (troligen sedan tiden med lokal kraftproduktion) och relativt ny högsännngsledning.

FS-idag-20-06-05.jpg

7/6-20
Signerade jag ett av mina foto-original ramad med shadowbox för leverans till kund i Norrköping. Så läckert i 75 x 105 cm på högsta papperskvalitet!

2274-Fast-Eddie-Original-5-crimson.jpg

8:e juni 2020

Man kan anta att det funnits ett antal visioner om framtiden för detta ställe genom åren. Knappast troligt att någon då tänkte sig detta sorgliga öde…

FS-idag-20-06-08.jpg

8 juni 2020
Gott om fågelungar vid Skillingaryds dämme; här kommer en liten tofsvipa på upptäcktsfärd allt närmare mig där jag sitter med kameran i bilen...

200608.01.JPG

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar