ANNONS
Annons

Oviktigt vetande...

Produkter
(logga in för att koppla)
Mitt senaste inköp var ett Manfrotto enbensstativ. Nästkommande blir RA4-kemi + färgpapper och 10 rullar Fuji Press 800.

Det jag mest av allt vill ha men inte lyckas få tag i är ett ljusschakt och ett polaroidbakstycke till min Zenza Bronica 645 ETRS.

Om ett tag blir det troligen ett 85/2.8 samt en ny normal till min F80.

Dessutom vill jag sälja min Dual Scan Elite.

/Joakim
 
Maj: EOS 5 med 28-105 USM 8700:-
Juni: VG-10 900:-
60T3 (Trådutlösare) 400:-
E1 (Handledsrem) 300:-
Juli: Vidvinkel (Fast 20 eller 20-35 zoom, inte bestämt) 5000:-
Avtonade gråfilter Cokin P120,121 510:-
Film 20-Pack Ectachrome 100VS 990:-

Mat: Normal svensk husmanskost.........makaroner och ketchup.... ;)

Acke: Nu är jag rätt nöjd med prylar..känner inte att utrustningen begränsar mitt bildskapande.
 
Senast ändrad:
Jag väntar på ett Gepe ljusbord (näst största), en Nikon 8x lupp, ett 77 mm polfilter (inte B&W tack och lov) och lite film.
Dock ej diafilm trots att det är vad resten av det ovan antyder...

Det värsta är att jag dessutom har blivit less på min Epson med ett dynamiskt omfång som en mistlur (av och på) så till den milda grad att jag planerar för inköp av filmscanner...
 
Dyr hobby..
Själv funerar jag på en framkallningsdosa så jag kan börja framkalla själv igen. En dosa jag använde då det begav sig var i stål med stålspiral. Fungerade bättre för mig än Paterson där jag alltid fumlade med filmladdningen och fick spiralen att kärva. Jag kommer inte ihåg vad den hette. Är det nån som vet?

En större väska står på inköpslistan.
Reflexskärm.
En Nikkor 17-35/2.8 står på önskelistan. :)
 
Tack för tipset Jim. Jag har för mig att den hade stål-lock men gummi kan ju funka det också. Den var tät. Aldrig något läckage vid agitering. Laddningen av film går tydligen till på samma sätt, inifrån och ut, som jag gillade.
 
Har handlat på mig en del prylar under våren (beggat hus, winder, 2x konverter med macrofunktion) och har dessutom fått en bra ryggsäck till hela min utrustning.

Skall dock köpa avtonat gråfilter och ett par nya motljusskydd innan semestern, och film förstås.

I höst blir det nog en filmscanner...
 
Från Scandinavianphoto fick (köpte) jag ett gäng bilxtar.

1st 2500W
2st 500W
+ lite stativ, väska mm.

Men med tanke på hur mycket det har blixtrat runt omkring på västkusten de senaste dagrna kanske jag inte behöver dem?
 
Hassan skrev:
Dyr hobby..
Nja, dyr o dyr. Jag tycker de flesta jag känner köper både motorcyklar och byter till nya bilar titt som tätt. Jag kan nog köpa en D60 plus ett antal dyra gluggar utan att behöva försvara mig alls. Säger man att man köper kamerprylar för 50Kkr tror ju folk man är galen. En MC för det dubbla och ingen hade blinkat...
 
Jo, det har du rätt i. Det handlar om prioriteringar.
Hmm.. man kanske skulle slå till på en 17-35...:)
 
Närmast kommer en knippe filter (grön, röd, pool och avtonat grå) fan vad dyrt för lite glas....

Skattmasen ska få finasiera en filmscanner åt mig i Agusti :D

Tomt i kylen börjar det bli åxå.
/M
 
Nja, det räcker nog med grejor nu eftersom det är mer än vad som går att bära. Men litet tid att använda prylarna skulle sitta fint.....
Us
 
Prylar är roligt.

Går i väntans tider efter att ha beställt lite från Cyberphoto:

1 Canon EF 28-135 IS USM
1 Canon EW-78B II
1 Canon EOS 30 hus
1 Canon BP-300 Batteripack
1 Hoya Skylightfilter 72mm
1 Hoya Pol cirk 72mm HMC

------------------------------------------------

Juli - Ett enbenstativ med ett 308RC och en fjärrutlösare
Augusti - 2 kilo ris och 15 burkar fiskbullar i dillsås (en halv burk om dan)
September - En diascanner (CanoScan FS4000US)
Oktober - 2 kilo ris och 15 burkar fiskbullar i hummersås (varierad kost är bra för magen)

På önskelistan står ett EF 100-400L IS
 
Prylar att köpa?

En eller två gamla Minolta (SRT 101?) med ett par objektiv ligger bra till.

Vill ha en kamera med spegeluppfällning och sånnt plus riktigt bra optik för en billig penning.

Skall användas för arkitekturfoto så det blir en 28 och 50.
 
Ja, suck. Den gamla SRT-101an har man ju sålt. Jag kan rekommendera Minoltas 58/1.4 till den. Ruskigt trevligt objektiv som kan köpas för bara några hundralappar.
 
Håkan......då får du nog vänta lääääänge... Canon Sverige har mega problem nu med ordersystemet... jag strök min order och beställde från Tyskland istället...tog 10 dagar :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.