Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

outlook express på mac?

Produkter
(logga in för att koppla)

EmmaT

Aktiv medlem
hej!

har precis gått över från PC till mac och har en lite fråga. På min gamla PC körde jag med Outlook express som mejl, kan man köra det på min nya mac eller finns det något liknande som jag skulle kunna använda istället?

/emma

ps. vet inte om frågan hamnat i rätt forum =/ ds.
 
Varför skaffa nytt? Du kan lägga in ditt nuvarande där. Mail>inställningar>konto>+ o så fyller du i dina uppgifter bara.
 
Hej!

Du behöver inte skaffa ett nytt e-postkonto. Du flyttar bara över ditt gamla konto. Det står i hjälpen till "mail" hur du gör.

MVH Uffe
 
hej hej.
tack för er hjälp! Mail verkar ju vara ett väldigt bra alternativ. om man bara fick det att fungera.

Jag öppnar Mail och rutan "Nytt konto" öppnas, en så länge allt bra. Tyvärr kan jag härifrån inte öppna "hjälp" i Mailen, eller gå vidare för den delen (med tanke på att jag inte har ett giltigt konto...)

Mac övergår mitt förstånd =P
 
1 Starta "mail"
2 Gå in i menyn "mail" och klicka sedan på "inställningar"
3 klick apå pluset längst ner till vänster
4 Ange kontotyp (pop eller imap är vanligast)
5 kalla kontot för det du vill
6 Skriv in ditt visningsnamn som du vill visa när du skickar dina mail.
7 skriv in din epostadress
8 Skriv nu in servern för inkommande post, sedan användarnamn och lösen
9 skriv nu din utgående serveradress, det kan vara en speciell där du har ditt internet hos. Dessa inställningar ska finnas i outlook express också.

Det första steget kanske inte behövs ifall du inte skapat något konto innan.
Om något är oklart så e de bara fråga =)

Lycka till =)



Danne
 
EmmaT skrev:
(med tanke på att jag inte har ett giltigt konto...)

Mac övergår mitt förstånd =P

Om du inte har ett mailkonto så är det svårt på vilken dator som helst... mailkonton brukar man få från den man har sitt nät via, t ex Telia eller Tele2. De förser dej med ett användarnamn och ett lösenord. Har du inte det så måste du skaffa ett mailkonto eller använda någon gratistjänst som hotmail...
 
hmm, du skrev att du körde outlook express.. då måste du väl ha ett konto eller?

Kan skicka en inbjudan till gmail om du vill ha en mail...

Mvh Daniel
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.