Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
oskarpa bilder
- Trådstartare DanielZ-O
- Start datum
gorse
Aktiv medlem
Inte världens bästa formulering kanske men jag menar att han (nu när han är nöjd) gärna får visa en bild tagen under lite mer kontrollerbara förutsättningar än vad som är möjligt med motivet(-n) i bifogad bild #2 (häst, blixt, mörkt stall).
Tack för förtydligandet. Jag läste in sarkasm i inlägget, men bestämde mig för att fråga innan jag exploderade. Vilket visade sig vara ett mycket klokt beslut. Vilken tur.
Allt gott med andra ord.
Ja, det vore kul att se hur det blev. Bilderna ovan ser väl rätt lovande ut hittills.
wfrank
Aktiv medlem
Explodera låter inget vidare. Du får nog jobba med ditt reaktionsbehov ;-)
Till trådskaparen. Din sista bild ser bättre ut än det gamla men är alldeles för liten för att man ska kunna säga något kvalitativt. Vill du ha åsikter nu tycker jag du ska visa någon 100% crop, dvs ett litet utsnitt i full förstoring. FS begränsning för forumet är 400x400 pixlar och max 100kb. Är det grekiska så kan du skaffa ett gratiskonto på Flickr.com och lägga upp en fullstor bild du är nöjd med. Lycka till.
Till trådskaparen. Din sista bild ser bättre ut än det gamla men är alldeles för liten för att man ska kunna säga något kvalitativt. Vill du ha åsikter nu tycker jag du ska visa någon 100% crop, dvs ett litet utsnitt i full förstoring. FS begränsning för forumet är 400x400 pixlar och max 100kb. Är det grekiska så kan du skaffa ett gratiskonto på Flickr.com och lägga upp en fullstor bild du är nöjd med. Lycka till.
AFJ
Aktiv medlem
crop?
Räcker bilderna i albumet? Barna och barna2
Crop = utsnitt. Du "skär ut" en del av en bild. För att kunna bedöma fokus och skärpa är det oftast bäst att studera bilden i 100%, dvs där en pixel på skärmen motsvarar en pixel i bilden. Här i forumtråden kan vi bara lägga upp bilder som är 400 x 400 pixlar.
Om vi tar barnbilden som exempel skulle en sådan crop kanske innebära att bara ett huvud kommer med. Normalt beskär man ju då så att det man visar är där man lagt fokus, t ex ögat och områden däromkring.
Bilderna i ditt album räcker för att se att du kan ta fina bilder på trevliga motiv - det viktigaste! Kör på nu, det är säkert inget fel på din utrustning, ut och fota och läs på lite i manualen hur man kan styra valet av fokuspunkter så blir det Canon!
Bengf
Aktiv medlem
Installera Faststone Imageviewer. http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm
Där kan du se på bilder i RAW och sen exportera i t.ex Tiff för vidare redigering i Photoshop.
Tack för ett trevligt program, smidigt.