Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

onlinebutik som tar paypal?

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
Hittade precis $88 på ett bortglömt paypal-konto...tänkte köpa ett par fotoböcker för dem. Gick gladeligen in på amazon och la till böckerna i kundvagnen, gick till checkout, för att upptäcka att de inte tar paypal! Suck..

Nån som vet nån bra/välsorterad onlinebokshop som tar paypal?

Du vet inte mycket om e-bay hör jag.... Handlar nästan dagligen där. Nya saker (bl.a. böcker) utan att bli blåst....men sparar en massa pengar.

(Kollade lite snabbt. 1226 objekt hittade jag under Books och sökte på "photography")

Senast ändrad:
Använder du Paypal så minskar ju såklart riskerna att bli blåst till det minimala,,
Ebay, verkar bra och seriöst. Jag skúlle inte tveka att handla där om det inte helt uppenbart var grundlag för blåsning.
Tradera.com fungerar mycket bra MEn har såklart inte lika stort antal autkioner,,

De webbshopper som tar betalning via Paypal och likn tror jag inte är så många tyvärr;/ Blir ju onekligen en del dataadministrativt jobb att
ta betalt via betalt via betaltjänsterna,,

Mvh Niclas,

Prova och köp nåt billigt, så du får känna på det lite.

Priserna är ibland smått otroliga. Småkrafs är nästan mest lönsamt att köpa. Kamerabatterier för under hundringen inkl. porto. t.ex.

Köpte ett Flexikoppel till hunden. Djuraffären här skulle ha 350 Kr. Köpte ett nytt från USA via e-bay för 190 inkl. frakt som tog tre dagar.

Ett par tips bara:

Jag köper ofta utan att bjuda. "Buy Now" där det kan bli lite dyrare, men man slipper bevaka objekten. Om du tänker lägga bud på något, så lägg inte bud omgående. Du trissar bara upp priset. Vänta tills det är mindre än en minut kvar och lägg det absolut högsta pris du är beredd att betala.

Kolla betygen säljaren har. Ytterst sällan stöter man på någon med mer än någon procent negativa betyg. Då är det oftast okunniga gnällspikar som givit negativt, men kolla noga.

Kolla att dom inte sålt småsaker som vitamintillskott t.ex. och plötsligt säljer kameraprylar. Då är det möjligt att en fisk ligger begraven där.

Ofta står det att dom inte säljer utanför USA, men om man frågar snällt, så tycker dom ofta att det går bra.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto