Annons

Online butik i USA förutom B & H eller Adorama

Produkter
(logga in för att koppla)
Damocles skrev:
Jag är med i några amerikanska forum och de ger keh.com riktigt bra betyg. Det är även flera här på fotosidan som jag vet har handlat från dem.

har sökt runt lite och har också sett att Keh.com får bra betyg överlag så jag kan nog lungt lägga min order där.

De har hittills varit extremt tillmötesgående!

Så jag lägger med största sannolikhet min order på ett Tamron 28-75/2,8 där på måndag morgon, måste bara avbeställa från Adorama.com först.

Vill inte gärna få två objektiv i slutändan.

Kolla på www.resellerrating.com
KEH får där 9,17 av 10 möjliga så de verkar nog ok.
Jag vet inte hur väl resellerrating.com stämmer men jag har tvekat för flera nätbutiker efter att ha läst recesioner där.

Lycka till
Mats E

Jag har suttit och dammsugit USA på en 20D nu i en vecka och idag kikade jag på länken i förra inlägget. Först tyckte jag den var helt ok och strök många av företagen på min lista men efter ett tag blev jag mer skeptisk. Inläggen på sidorna om kamerabutiker var väldigt lika... kan det vara så att dom försöker få över kunder till sig själva och skriver dåliga recentioner på sina konkurrenter?
kameror som aldrig kommer, elaka försäljare som svär åt kunderna, begagnade kameror isf nya, fel på fakturor mm mm. Nu är jag ganska förvirrad. Kan man lita på detta? Det verkar som det bara återstår ett par större försäljare man vågar beställa från...

Jag vet inte riktigt vilka man kan lita på, för tillfället har jag order liggandes hos B & H, Adorama och Keh.com.

För de två första kan jag bara säga att de får inte iväg sina försändelser med UPS när de säger att de ska skickas iväg, utan oftast 1-2 dagar senare. Håller tummarna för att mina paket kommer fram i tid...

Keh.com har jag inte hört något ifrån än, kanske inte så konstigt då jag la ordern igår eftermiddag och de öppnar först 15:30 svensk tid idag. Så än får jag nog hålla mig lite på mattan.

Det är betydligt enklare att ringa än att maila med dem, det går om inte annat snabbare än att behöva vänta på mail i en halv evighet. Så mitt tips är att ring om du undrar över något.

keh.com verkar ha den inne

CANON AUTO FOCUS - 28-75 F2.8 TAMRON XR ASPHERICAL MACRO DI INTERNAL FOCUS LD (A09) (67) 35MM SLR AUTO FOCUS ZOOM WIDE ANGLE LENS

Är det den?

/Magnus

marianil skrev:
Har du beställt någonting från dem personligen?

Deras sida går ju inte att jämföra med B & H eller Adoramas gällande användarvänligheten men det kan jag bortse ifrån. Vill bara veta om jag kan lita på dem!

/Maria - som troligen har hittat ett ställe som kan leverera objektivet i tid!

Jag har beställt därifrån personligen. Fungerade hur bra som helst.
Fick hjälp av en kille som heter Tim Smith på KEH. Jättebra service. Kollar på resellerratings.com så ser du att det är fler som är nöjda. De garanterar även att objektiven som köps nya verkligen är nya och inte returnerade. Något som bl.a BH gör. Får de en retur där allt är nytt i kartong så säljs den igen så.

Lycka till.

A

Magnuz skrev:
keh.com verkar ha den inne

CANON AUTO FOCUS - 28-75 F2.8 TAMRON XR ASPHERICAL MACRO DI INTERNAL FOCUS LD (A09) (67) 35MM SLR AUTO FOCUS ZOOM WIDE ANGLE LENS

Är det den?

/Magnus

Har lagt en beställning på detta objektiv och håller nu tummarna för att det hinner komma fram till Florida innan mina föräldrar åker hem.

Skickade kopior på mitt VISA-kort samt körkort innan jag la ordern för att det skulle gå lite snabbare men tyvärr så fattade nog inte tjejen jag varit i kontakt med detta för nu krävde hon detta igen och mitt paket kommer därför inte iväg idag troligen! FAN!

Ja, ja, hoppas det löser sig ändå.

Ytterligare en fråga innan jag vågar beställa mina grejor. Jag har letat runt här på forumet efter info om internationell garanti.
Jag har mailat en del leverantörer frågor om lite ditt och datt men just denna frågan har ingen besvarat.
På ett forum såg jag att ngn blivit avrådd från att köpa en 20D pga att det inte gick att få internationell garanti. Vad har ni andra gjort som handlat från USA?

Jag ska beställa från B&H hade jag tänkt och skicka grejorna till en kompis som bor där och snart ska hem.

jontemannen skrev:
Ytterligare en fråga innan jag vågar beställa mina grejor. Jag har letat runt här på forumet efter info om internationell garanti.
Jag har mailat en del leverantörer frågor om lite ditt och datt men just denna frågan har ingen besvarat.
På ett forum såg jag att ngn blivit avrådd från att köpa en 20D pga att det inte gick att få internationell garanti. Vad har ni andra gjort som handlat från USA?

Jag ska beställa från B&H hade jag tänkt och skicka grejorna till en kompis som bor där och snart ska hem.

Du beställer en MACK-garanti till din kamera så är dina garantibekymmer lösta!

Det borde rimligvis vara denna garanti du ska ha.

Lycka till med ditt köp!

Har haft positiva erfarenheter från såväl B & H, Adorama som Keh.com. Kan varmt rekommendera alla tre ställena.

Tackar för det!
Beställer nog idag men kanske med Canons glugg isf Tamron. De skulle ju få in Tamron nu någon gång men man vet ju inte... Hmmm.

jontemannen skrev:
Tackar för det!
Beställer nog idag men kanske med Canons glugg isf Tamron. De skulle ju få in Tamron nu någon gång men man vet ju inte... Hmmm.

Om det är Tamron 28-75/2.8 så skulle Adorama få in detta objektiv nu någon gång under helgen som kommer.

Troligen detsamma för B & H isf som det är systerföretag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar