Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Onedrive i windows 10

Produkter
(logga in för att koppla)

zosma

Aktiv medlem
Köpte office 365 för att få 1 TB i OneDrive. Nu är frågan om jag kan flytta OneDrive från C: till någon annan enhet. Min c: är bara 128 gb. Har bilderna på en extern hd. Som jag tänkte att jag skulle synka till OneDrive. Just nu har jag fått kopiera bilderna lite i taget till OneDrive, ändra mapparna så att dom inte synkas, så dom inte sparas på c: Så allt finns på molnet, men på det här sätter blir dom inte synkade.

Har alltså windows 10, inställningarna skiljer sig lite i windows 10 jämfört med windows 8.

Tror inte du kan göra en selektiv sync i onedrive som du kan i Dropbox.
Jag hörde att detta ska komma i nästa version som också ska vara samma program för Privat och Business..

Vet inte hur detta kommer slå då man i OneDrive for Business har fritt lagringsutrymme, nolimit.
Jag kommer då lägga upp allt jag har i en privat mapp och inte ha sync påslaget för denna så man inte fyller disken lokalt.

Problemet är att det är för windows 8.1, men för windows 10, så finns inte fliken för location (plats) där.

Allmänt - Delning - Säkerhet - Tidigare versioner - Anpassa
är vad som finns.

Genväg

http://answers.microsoft.com/en-us/...n/2755b4a9-10da-4ee7-8185-33aeef7e3f3e?auth=1

It seems the is more than one approach to fix this in Tech Preview Public versions so far:

Either or

1. Right-click and exit the OneDrive program from the tray. Then delete the OneDrive folder from your user directory. Then re-launch the OneDrive desktop app either by rebooting or searching for it. The setup wizard will now ask you where you want to put it!

2. Untick the box in Onedrive Settings to run at startup

Log off/on to release the lock file

Delete the Onedrive folder under \users\

Start the OneDrive app, it will complain it can't find the folder, and run its full setup including offering to change the location.

Senast ändrad:
Ska ta en titt på det. Dock vet jag inte om det fungerar bra att ha på min externa, eftersom jag brukar ha den avstängd, utom när jag behöver tillgång till bilderna. Men ska läsa om det och prova kanske.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto