fiskarn stellan
Medlem
Nyligen såg jag på denna webbsidan att man kunde lägga ut 3 av sina bästa bilder i kategorierna vilda djur och landskap till bedömning av proffs och eventuell publicering, vad kul det måste jag pröva tänkte jag, alla när vi ju en önskan om att få våra bilder uppmärksammade, och jag valde ut några bilder som jag kunde tänka mig att ladda upp, redan vid fältet beskrivning drog jag öronen åt mig, den skulle vara lång, väldigt lång, och jag började pröva beskriva den första bilden så gott jag kunde, men hela tiden blev den för kort, och till slut tänkte jag, hur mycket ord kan man lägga in i en beskrivning innan den börjar likna mer ord bajsning än en beskrivning av bilden? och gav upp, det finns gränser för hur mycket man kan vända och vrida på en beskrivande text innan den blir totalt urvattnad, det finns ett talesätt som säger, en bild säger mer än tusen ord, varför inte tillämpa detta? jag trodde att Fotosidan handlade om fotografering och inte om att författa hela epos. Men så tänkte jag att det kanske är ett sätt för er att hålla ner antalet bilder som sänds in, så min fråga är, är det så?