Annons

Ominstallation av Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

Michal2

Avslutat medlemskap
Hej teknik vänner!

Jag vill göra en ominstallation av mitt operativ system, därmed rycker lightroom också.

Här är min fråga:

Kommer jag förlora mina inställningar på alla mina foton som jag har gjort eller kommer dom finnas kvar när jag installerar lightroom på nytt?
 
Inställningarna ligger i lrdb-filen (för din katalog). Det är ju det som är det fina i kråksången.

Filen kan nog ligga under lightroom/backups.
 
paddmannen skrev:
Inställningarna ligger i lrdb-filen (för din katalog). Det är ju det som är det fina i kråksången.

Filen kan nog ligga under lightroom/backups.
Standardmappen för Windows ligger i mappen "mina bilder" och heter just Lightroom.

Det smidigaste är att kopiera hela denna mappen.
(Mappen backup innehåller bara de filer som gjort just backup på, vilket innebär att de filer som ev. inte omfattas av senaste backupen som gjort i Lightroom inte följer med...

Om du skapat egna "presets" så sparas dessa inte i databasen, utan standardmappen för detta, (som oftast är en "osynlig" mapp, vilket gör att du måste aktivera visning av dolda filer och mappar), är:
Documents and settings/användare(mitt namn/användarnamn)/Application Data (kan vara dold)/Adobe/Lightroom.

/Daniel.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.