ANNONS
Annons

Om Paparazzon(!) P-O Sännås i dagens Metro.

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag blir irriterad då jag tänker på paparazzi. Eller, ingetligen blir jag arg och irriterad på kvällspressen och veckotidningar som "Se och hör"... Hmm...Eller..Snarare över att det finns folk som köper skiten. Hela grejen är bara helt störd anser jag. Vem fan bryr sig om Mikael Persbrandt har en ny flickvän. Låt karln leva sitt liv.

/Viktor

Gårdis skrev:
Jag blir irriterad då jag tänker på paparazzi. Eller, ingetligen blir jag arg och irriterad på kvällspressen och veckotidningar som "Se och hör"... Hmm...Eller..Snarare över att det finns folk som köper skiten. Hela grejen är bara helt störd anser jag. Vem fan bryr sig om Mikael Persbrandt har en ny flickvän. Låt karln leva sitt liv.

/Viktor

Instämmer. Skitblaskorna bidrar till fördummningen av vårt samhälle.

Det är redan försent.. fördummningen har inträffat. Nu finns bara ett fåtal tänkande människor kvar...

Sverige kanske börjar bli Land of the dead på riktigt? Fast med söndagsblaskeätande zombies.

va!? läste jag Persbrandt!? vem e han ihop med nu!? e han nykter!? varför det? har han inte råd med sprit? Jag vill veta allt!!

*abstinens, har inte sett nåt på flera timmar nu*

Gårdis skrev:

/Viktor

Nu tycker ju jag att Perbrandt är ett dålitexempel då han gångpå gång riskerar andras liv genom att framföra div. fordon i onyktert tillstånd. Dessutom tycker jag verkligen detfinns anledning att diskutera inehållet i denna typ av bilder. Jagtycker absolut att detta är en typ av dokumentärfotografi, hur ointressant den än kan vara. Visst saknas i princip alltid estetiska värden, men samtidigt är hela bilden full av substans då den verkligen berättar vad som händer. Men visst finns det massor av fotografer som hela tiden missköter sig. Fotografer som verkligen kränker gränser man ej passerar. Men om någon tar en bild på vår lilla prinsessa körandes SUV på gågator tycker jag bara det är roligt...

det är väll inte papparazzon som är idioter....dom ser väll bara en möjlighet att tjäna pengar. Pengar som någon annan gör på annat vis...tex lura folk på pengar i poker!

Den dumma jä..ln är väll den som köper dessa tidningar och skapar en efterfråga! Eller har jag helt fel?

--J--

j3n5 skrev:
, men samtidigt är hela bilden full av substans då den verkligen berättar vad som händer.

Händer? Det är djävligt mycket som händer . . men är detta en Händelse?
-
Läs "Skogsliv vid Valden" av Henry David Thoreau!

/Göran

Respekt!

Till alla er som lite reflexmässigt ryggmärgsreagerar och ojar er. Usch och fy och helt politiskt korrekt.

Ta er tid och kolls lite om vad P-O har gjort och vad han har för fotografisk bakgrund.

http://www.sannas.se/ är adressen. Jag tar i alla fall av min hatten av beundran för hans journalistiska bedrifter, något som nästan ingen inte ens kommer i närheten av.

Respekt!

/U

Att göra sitt jobb

Tja, det känns lite skrämmande att se hur en så oerhört duktig fotograf som P-O totalsänks på den här sidan. De flesta av oss kommer aldrig att ens närma oss hans prestationer. Och hur många av er skulle låtit kameran vila om ni hade ett pressfotografiskt uppdrag i "Persbrandtfallet?".

Nämen självklart passar man på när tillfälle ges, tveklöst :)

Det som möjligen är lite otrevligt är tanken på att någon smyger efter en ständigt med ett tele o utan att märkas dokumenterar varje snedsteg. Men det är nog nåt som kommer att öka.

150.000 för en brud på en brygga, jo jo...

Hans böcker om Hells Black Skinheads är sann nutidsdokumentation som kommer att stå sej.

Så som vanligt gäller väl att skilja på sak o person. Och om nu kvällspressen betalar honom för att åka runt o jaga nån så ere väl det jobb han har, just nu.

"Per-Olof Sännås blev själv misshandlad under arbetets gång. Men det avskräckte honom inte från att fortsätta. -- Om dina bilder inte är tillräckligt bra så beror det på att du inte är tillräckligt nära, säger han."

han i citatet är P-O, men det låter bekant...

Hur många av oss är beredda att ta stryk för en bra bild!?

HDFS) (KGS skrev:
Nämen självklart passar man på när tillfälle ges, tveklöst :)

Det som möjligen är lite otrevligt är tanken på att någon smyger efter en ständigt med ett tele o utan att märkas dokumenterar varje snedsteg. Men det är nog nåt som kommer att öka.

150.000 för en brud på en brygga, jo jo...

Hans böcker om Hells Black Skinheads är sann nutidsdokumentation som kommer att stå sej.

Så som vanligt gäller väl att skilja på sak o person. Och om nu kvällspressen betalar honom för att åka runt o jaga nån så ere väl det jobb han har, just nu.

"Per-Olof Sännås blev själv misshandlad under arbetets gång. Men det avskräckte honom inte från att fortsätta. -- Om dina bilder inte är tillräckligt bra så beror det på att du inte är tillräckligt nära, säger han."

Jag tycker inte det spelar någon roll egentligen vad han gjort innan, han är fortfarande en paparazzi. Det är lika dåligt att Nelson Mandela snattar som att nazisten nere på hörnet gör det.

Skurmedel skrev:
Jag tycker inte det spelar någon roll egentligen vad han gjort innan, han är fortfarande en paparazzi. Det är lika dåligt att Nelson Mandela snattar som att nazisten nere på hörnet gör det.

Intressant liknelse om att Sännås skulle begå brottsliga handlingar. Ovanligt påhopp fast inte så smakligt, precis. Med tanke på hur P-O jobbat genom åren så skulle det inte förvåna mig om allt utmynnar i en bok om ytterligare en subkultur, kändisvärlden. Fast då får man tänka lite längre än vad näsan räcker...

ulfboo skrev:
Intressant liknelse om att Sännås skulle begå brottsliga handlingar. Ovanligt påhopp fast inte så smakligt, precis. Med tanke på hur P-O jobbat genom åren så skulle det inte förvåna mig om allt utmynnar i en bok om ytterligare en subkultur, kändisvärlden. Fast då får man tänka lite längre än vad näsan räcker...

Det var inget påhopp även om du nu gärna vill se det så. Det var bara för att illustrera att det inte spelar roll vem som tar fotona jag tycker det är skit ändå. Jag skulle inte tycka det var bättre även fast Henri-Cartier gjorde det. Tänk gärna efter lite innan du slänger iväg ett svar.

HDFS) (KGS skrev:

Det var Robert Capa som sa "Om dina bilder inte är tillräckligt bra så beror det på att du inte är tillräckligt nära"...

P-O Sännås kan väl göra en resa till Nordkorea. Han kan ju visa oss Svenskar hur fina kostymer och uniformer ledarskapet har. Otrolig journalistisk begåvning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar