Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Om medlem blivit spärrad...
- Trådstartare avslut11
- Start datum
Olle
Aktiv medlem
Malin, hur en spärrad medlem kan vara inloggad på Fotosidan så att du får upp hans/hennes identitet vet jag inte, men Christer, David eller Erik vet säkert.
Däremot vet jag att vilken internetanvändare som helst kan se dina bilder, foruminlägg och din profil på Fotosidan. Man behöver inte vara medlem för det. För kunna skriva kommentarer eller foruminlägg måste man däremot vara medlem.
Olle
Däremot vet jag att vilken internetanvändare som helst kan se dina bilder, foruminlägg och din profil på Fotosidan. Man behöver inte vara medlem för det. För kunna skriva kommentarer eller foruminlägg måste man däremot vara medlem.
Olle
avslut11
Aktiv medlem
Olle skrev:
Malin, hur en spärrad medlem kan vara inloggad på Fotosidan så att du får upp hans/hennes identitet vet jag inte, men Christer, David eller Erik vet säkert.
Olle
Jag vet att man inte behöver vara medlem för att titta på bilder. Däremot är det märkligt att man som spärrad (och inloggad?) kan gå in och titta på bilder och profil. Antar att den spärrade medlemmen/medlemmarna är inloggad eftersom namnet dyker upp. De som inte är medlemmar och tittar på mina bilder lägger sig ju inte som "de som senast tittat på din profil och bilder".
Har mejlat redaktionen om namnet på personen.
avslut11
Aktiv medlem
forstheim skrev:
Det kanske råkar vara så att personen/personerna i fråga har blivit spärrade strax efter att de har "tittat in" hos dig?
Fast det antar jag att du redan har tänkt på? :=)
Denne som är spärrad har varit in på min sida ett antal gånger, senast i går, (därav anledningen till min fråga) och varje gång får jag upp "medlem spärrad". Vad jag har förstått har denne varit spärrad ett tag - så det beror inte på att medlemmen blivit spärrad efter att denne varit på min sida och tittat.
Nej, är man spärrad så skall man vara spärrad förståss.
Men jag misstänker det kan finnas en "bugg" där, att om man var inloggad då spärren sattes får den ej effekt. Om jag får veta vem det handlar om i det här fallet kan jag lätt ändra koden och se om det får effekt, eller om det är något andra tricks inblandade.
Men jag misstänker det kan finnas en "bugg" där, att om man var inloggad då spärren sattes får den ej effekt. Om jag får veta vem det handlar om i det här fallet kan jag lätt ändra koden och se om det får effekt, eller om det är något andra tricks inblandade.
lotelo
Aktiv medlem
För någon vecka sedan var det en helsuverän bild uppladdad av en medlem. Jag vill nu se bilden igen, har försökt massor av ggr men medlemmen är spärrad. Då jag gör en sökning på kategori konst+naket får jag ändå upp bilden som tumnagel men kan som sagt inte se hela bilden igen.
Varför är det så? Bilden jag vill se är denna: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=160722 (inte för att den syns men för att admin kanske kan se vilken bild jag syftar på..)
Synd att man inte kan återkomma för den var fantastisk. Hoppas att ägaren laddar upp den för åsyn någon annanstans.
Varför är det så? Bilden jag vill se är denna: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=160722 (inte för att den syns men för att admin kanske kan se vilken bild jag syftar på..)
Synd att man inte kan återkomma för den var fantastisk. Hoppas att ägaren laddar upp den för åsyn någon annanstans.
avslut11
Aktiv medlem
lotelo skrev:
För någon vecka sedan var det en helsuverän bild uppladdad av en medlem. Jag vill nu se bilden igen, har försökt massor av ggr men medlemmen är spärrad. Då jag gör en sökning på kategori konst+naket får jag ändå upp bilden som tumnagel men kan som sagt inte se hela bilden igen.
Jag gick in på din profil och såg de bilder du kommenterat - antar att det är Terjes bild på Terje/Unplugged du menar. Tyvärr var det medlemmar på FS som klagat till redaktionen om att han hade två medlemskap (vilket fler på FS har), men det klagades och efter det spärrade FS Terjes Unplugged utan att förvarna. Men så är det iaf.
Vi har båda två tagit en paus på obestämd tid från FS av olika anledningar.
lotelo
Aktiv medlem
Javisst är det den. Hälsa Terje att jag vill se fler såna och framförallt den igen. Hoppas ni återkommer så man inte missar såna bilder i framtiden..malinphoto skrev:
...såg de bilder du kommenterat - antar att det är Terjes bild på Terje/Unplugged du menar.
Tänk att man kan sörja förlorad möjlighet att se just en bild..
avslut11
Aktiv medlem
lotelo skrev:
Tänk att man kan sörja förlorad möjlighet att se just en bild..
Så kan det bli med bilder som tilltalar en på ett eller annat sätt, man vill se igen.
Tror inte han laddar upp den på nytt.
Malin
Nej, flera profiler får man inte ha - det står tydligt i våra regler och gäller precis alla (ser ni några som har det så säg till).
Eftersom man med flera profiler lätt kan gå runt alla regler runt max bilder och uppladdningsfrekvens måste vi vara hårda på den regeln.
(En höjning av maxantalet bilder är dock på gång, så att den produktive kan ha fler av sina bilder i albumen utan att behöva mer än en profil)
Eftersom man med flera profiler lätt kan gå runt alla regler runt max bilder och uppladdningsfrekvens måste vi vara hårda på den regeln.
(En höjning av maxantalet bilder är dock på gång, så att den produktive kan ha fler av sina bilder i albumen utan att behöva mer än en profil)
Forslund
Aktiv medlem
clindh skrev:
Nej, flera profiler får man inte ha - det står tydligt i våra regler och gäller precis alla (ser ni några som har det så säg till).
Låter sunt! Alla skall behandlas lika, oavsett vem personen är!