Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Om kunden inte är nöjd...
- Trådstartare minimi
- Start datum
J.Weinö
Aktiv medlem
Du är duktig, så plåta vidare och glöm det här...
Släpp det här och gå vidare Pernilla.
Det är ju småpengar det handlar om, så se det som "läropengar" och ta med dig det som en erfarenhet för dina kommande uppdrag.
Jobba vidare och tänk positivt istället för att leta hämndaktioner i den uppkomna situtaionen.
Det är ju småpengar det handlar om, så se det som "läropengar" och ta med dig det som en erfarenhet för dina kommande uppdrag.
Jobba vidare och tänk positivt istället för att leta hämndaktioner i den uppkomna situtaionen.
minimi
Aktiv medlem
Ja det är ju det jag undrar om jag kan ??Ablo skrev:
*Nyfiken* Vore kul om du kunde lägga ut bilderna så att man får se dom... ;oD
FÅR man det utan model release ??
minimi
Aktiv medlem
Re: Du är duktig, så plåta vidare och glöm det här...
Jag har ju fått för mina utlägg så jag struntar i resten av pengarna.
Man måste ju lära sig av sina misstag
Jag håller med.JAVA skrev:
Jag har ju fått för mina utlägg så jag struntar i resten av pengarna.
Man måste ju lära sig av sina misstag
Bofoto2
Aktiv medlem
Det är dina bilder...minimi skrev:
Ja det är ju det jag undrar om jag kan ??
Om inte annat avtalats så måste det vara OK.
Ablo
Aktiv medlem
minimi skrev:
Ja det är ju det jag undrar om jag kan ??
Man får publicera alla bilder på vilka personer som helst, sålänge innehållet ej är stötande.
Kan någon bekräfta (§)
/Johan
Ablo
Aktiv medlem
minimi skrev:
Jag kan ingen paragraf på det men läste i digitalt foto för alla att man får det.
Men sen vill iallafall jag inte om jag inte har ok från personen.
Här inne känns det lite annorlunda eftersom det är för medlemmar och att det inte är kommersiellt utan bara för att visa.
Jo.. jag läste det i "Kamera & Bild" ;o)
Vore intressant att få det bekräftat av någon paragraf kunnig också.
Håller med dig. Jag använder heller aldrig bilderna komersiellt om jag inte har frågat personen och fått godkännande först.
När man läser detta så funderar man ju allvarligt på att börja skriva modellrelease/kontrakt.
Någon som har en mall på hur en modellrelease kan se ut?
Är modellrelease samma sak som ett avtal mellan mig och den som jag fotograferar?
minimi
Aktiv medlem
Jag har modelrelease från istock photo och de ser inte riktigt ut som de avtalen man skriver sinsemellan fotograf och kund.Ablo skrev:
Jo.. jag läste det i "Kamera & Bild" ;o)
Vore intressant att få det bekräftat av någon paragraf kunnig också.
Håller med dig. Jag använder heller aldrig bilderna komersiellt om jag inte har frågat personen och fått godkännande först.
När man läser detta så funderar man ju allvarligt på att börja skriva modellrelease/kontrakt.
Någon som har en mall på hur en modellrelease kan se ut?
Är modellrelease samma sak som ett avtal mellan mig och den som jag fotograferar?
Bla ska tidpunkt och fotograferingsställe stå med och de ska vara bevittnade.
Ablo
Aktiv medlem
minimi skrev:
Jag har såna modelreleses eller hur man nu skriver som jag kan maila dig om du önskar
Tack! Gärna.. ;o)
[email protected]
Taka
Aktiv medlem
Tyckte att bilderna såg ut precis som vad de är, dvs. studentfoton. Konstiga vinklar? Är det konstigt att plåta en modell rakt framifrån? Okej om du hade plåtar underifrån klänningen eller något, men detta?
Dessutom tycker jag att bilden med stenarna utanför skolan var ett bra komplement till de mer klassiska studentfotobilderna. Kul med minnen också. Den där modern verkar inte veta vad hon snackar om...
Dessutom tycker jag att bilden med stenarna utanför skolan var ett bra komplement till de mer klassiska studentfotobilderna. Kul med minnen också. Den där modern verkar inte veta vad hon snackar om...
Bofoto2
Aktiv medlem
Får du inte spam så kommer det nog nu...Ablo skrev:
.............[/email]
Skriv till ex johan snabel abel... och se.
MattiasL
Aktiv medlem
Bofoto2 skrev:
Frys ut tjejen, försök att få med dig andra arbetskamrater oxå. Efter ett tag droppar nog pengarna in... Om pengarna kommer kan du prata med tjejen igen och förklara.
Det var väl ett hemskt dåligt förslag. Tycker inte det är ok att använda sig av psykologisk utpressning på det sättet.
Nåja. Fy vilken ledsam historia. Det var ju helt schyssta bilder du hade. Ibland förstår man sig inte på hur folk är. Men tappa inte sugen, det är inte du som gjort fel.