Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

om bloggbilder och storlek

Produkter
(logga in för att koppla)

light

Aktiv medlem
Hur funkar det? Jag brukar ladda upp i storlekar typ 1600px el 1800px eller om det är en panoramabild 2000px. Men oftast blir det en betydligt mindre bild som syns när man klickar på bilden och förstorar.

Och i dag märkte jag en konstig sak. Jag laddade upp en bild på 2000 px. Den såg liten ut när jag klickade/förstorade den. Sen behövde jag redigera texten lite, jag gjorde det, och sparade. Och nu när jag klickade på bilden igen, så blev den plötsligt riktigt stor. Vad är det som händer?

Kan någon förklara hur allt det här hänger ihop?

Länka till inlägget så skall jag kika. Inte riktigt med hur du menar.

Jag tror jag funnit lösningen själv. Den upplösning man valt syns först när man maxat sin webb browser. Det verkar inte ha varit svårare än så. (Men kanske lite synd ändå att bilden inte täcker mer än vad den gör när browsern inte är maxad.)

Jag tror jag funnit lösningen själv. Den upplösning man valt syns först när man maxat sin webb browser. Det verkar inte ha varit svårare än så. (Men kanske lite synd ändå att bilden inte täcker mer än vad den gör när browsern inte är maxad.)

Ah. Länka till ett så kollar jag!

Lånar tråden lite.
Så här vill jag ha bilden i min blogg.
Men så fort jag sparar så blir den lika stor som textens bredd.

Bilagor

• bild_bloggen.jpg
    bild_bloggen.jpg
    31.4 KB · Visningar: 10
Jag såg också detta nu. Går bara att välja tumnagel eller fullsize när man ska lägga upp bilderna i bloggen. Går man in i bloggen genom fotosidan ser det ok ut men genom min hemsidan, dvs fotosidans portfolio ligger bilderna över hela sidan halvt beskurna. Blir ok om man klickar på dem. Varför går det inte att välja alternativet som var runt 600px?

//Erik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar