** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Om bildbyråer

Produkter
(logga in för att koppla)
Intressant! Tack för länken.

Två sidor av detta intresserar mig särskilt. Det ena är att bildkommunikationen tar över på bekostnad av orden. Det andra att mängden bilder inte ökar bredden, så att vi ser mer av världen eller fler unika framställningar. Istället tycks påverkan av bildmassan skapa glidning in i en mittfåra för vad som är vackert och bra (och säljande).
 
Det var en intressant artikel!
Att bildkommunikation tar över från texten förvånar inte mig. Vi har så lite tid i dagens samhälle, att producera ett bildmeddelande som beskrivs i artikeln går mycket fortare än att göra det i text, och meddelandet kan intas snabbare och med mindre ansträngning/tankekraft. Svårigheten att kommunicera med text ser vi ju alltsom oftast i forumen här på FS.

När man väl producerat reklamen med bild blir det också billigare att tjata fram meddelandet, och även en intetsägande bild kan vara till nytta i kombination med en företagslogga.

Bredden på det bilderna visar är nog ganska statistiskt säkrad. Folk tycker och tänker ganska lika, i alla fall i de länder där människor har möjlighet att uttrycka vad de tycker och tänker. Och de som har störst möjlighet (mest pengar) förstärker mittfåran med det som visat sig vara gångbart.

Det positiva med allt detta borde vara att det blir lättare att sticka ut ur mängden, men det återstår att bevisas.
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar