Annons

Olympus My 500 - Shoot and select 2

Produkter
(logga in för att koppla)

Lorelie

Medlem
Är det meningen att kameran ska ta två bilder efter varandra och man ska välja mellan dem?
Det gör inte min nämligen... Den tar ett foto, sen får man välja om man vill spara den, alltså tar det jättelång tid, vilket det inte låter som att det ska göra när man läser beskrivningen.

"This is for shooting constantly moving subjects in succession, and saving only the images you like"
 
OK.

Men kolla runt i menyerna efter inställningen för sjävutlösare där omkring brukar det finnas en inställning för sekvensfotografering, brukar se ut som 3 fönster som överlappar varandra.
Har du Svenska menyer?
 
Det kommer upp en symbol med tre rutor som överlappar varandra när jag väljer Shoot and select. men den tar bara en bild

Jag har engelsk meny
 
Hm jag kan inte den kameran jag har en E-500 själv, men det måste ju finnas någon som kan eller har en som du har...
Använder du blixten? Testa utan den, den kanske inte hinner laddas mellan tagningarna.
Sen kan du ju kolla på Olympus.se om du kan byta till Svenska menyer det kunde jag på min, det kan ju underlätta en del kanske.
 
Tar jag bort blixten blir bilderna jättesuddiga för jag kan inte hålla kameran tillräckligt still =S Och så går det fortare att ta många kort direkt efter varandre utan blixt än att välja shoot and select.
Det funderade med flera bilder på rad utan blixten.
 
Jag har inte själv en sådan kamera, men jag har för mig att jag läst om just detta.

Jag tror att det är meningen att när du tar bildserier (tex 10 bilder i rad... om nu kameran orkar så många, de har ja noll koll på..) Så kan du välja den eller de bilder i serien du vill behålla. Resten slängs.

De låter som om de skulle kunna vara något i den stilen iaf.

Men jag gissar bara...
 
Ok.
Testa och tändupp så att det blir riktigt ljust
så kommer det nog att fungera bättre.
Du får väl lite längre slutar tid utan blixten, vilken gör bilderna suddiga.
 
Skumt.
Det är ju i alla fall tänkt att funka som du beskriver, så länge du håller utlösaren nere så ska kameran bara peppra på med bilder och när du släpper upp den så får du välja vilka du vill behålla.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.