Annons

Olympus MFT?

Produkter
(logga in för att koppla)

x-country

Aktiv medlem
Hej!

Jag vänder mig framför allt till er som använder Olympus MFT.

Så här ligger det till. Jag har länge känt sug och behov av ett kompaktare alternativ till mitt Pentax-system. Jag har spanat och sneglat lite på Panasonic, Olympus, Samsung, Fujifilm X100 och nu senast Pentax Q. Men så idag när jag läste nyheten om PEN EP-3 och den nya 12/2.0 linsen så kan man väl säga att två system återstår, nämligen den och Pentax nya Q-mount. Anledningen är att dessa tilltalar mig mest rent estetiskt med sin design och byggkvalitet i metall. Jag är mer intresserad av hur det fungerar rent praktiskt att använda systemen än hur pixlarna ser ut på 30-tums skärm.

Nu är inte det här en fråga om vilket system jag ska välja för det kommer jag att avgöra helt på egen hand och dessutom så är jag trött på den krigföring som sådana debatter sätter igång. Så det jag helt enkelt vill veta är åsikter från er som idag kör med Olympus MFT och era erfarenheter. Tips från er som redan har Olympus MFT som komplement till ert DSLR-system är väldigt intressant. Dela gärna med er.

Jag är intresserad av EP-3:an och en ett par tre fasta linser i brännviddsomfånget 20-50mm (35mm eqv). De som lockar mest är den nya 12/2.0, Voightländer 25/0.95.

Hur är den elektroniska sökaren? Finns det optiska sökare motsvarande 24 och 50mm?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.