Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus macroobjektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

petsematary

Aktiv medlem
Om någon har ett sånt - jag tänker främst på 35mm's Zuikot som går för mellan 2 och 2.5k - får ni gärna posta bilder ni tagit med det. Skulle vara intressant att se vad det kan åstadkomma. Jag har dubbelkitet med 14-45 och den lite längre zoomen på (nånting) till 150mm och funderar på att utöka familjen med ovan nämnda macro. Om det är bra, vill säga. Om ni har några schyssta länkar till testbilder funkar det också.

ZD35mm/F3.5

Säsomgen är väl över för att fota mygg, men här kommer ett instick:
http://myfourthirds.com/document.php?id=24802

Det är billigt, lätt, och förvånansvärt bra.
Jag har skrivit lite om denna makro-juvel i en annan tråd här också, där finns några fler bilder. Förstoringsgraden blir enorm, om man använder mellanringen EX-25 till denna. Ditt telezoom tillsammans med EX-25 borde ge dig lite längre fotograferingsavstånd för makro.

Till Fotokina kanske vi får se ett makro på ca 100mm, men då i en högre prisklass och miljötätat. Sigma kommer ju också med två makros till FTS-bajonetten.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar