Annons

Olympus E-510

Produkter
(logga in för att koppla)
Ahh så klumpigt av mig. Jag tyckte väl att det verkade konstigt =)...

Ja då är allt i sin ordning igen...E-3'an bättre än 510'an så klart.
 
Re: Re: Pris, USA-import

seb80 skrev:
Jag köpte kameran från Cameta Camera och med tull o frakt och allt så gick det på 5200:-
Ok, det var ihop med nåt objektiv antar jag? Var det bara huset så är det ju i dagsläget billigare att "importera" från t.ex Umeå...:) /Magnus
 
Re: Re: Re: Pris, USA-import

Offside skrev:
Ok, det var ihop med nåt objektiv antar jag? Var det bara huset så är det ju i dagsläget billigare att "importera" från t.ex Umeå...:) /Magnus

Ja det var med båda kit-objektiven. Blev väl lite drygt 1000:- billigare än i Sverige.
 
henq skrev:
Sebastian: Fotade du i RAW? Jag tycker det ger betydligt mer på E510:an än JPG.

Nej det var i JPG. Jag har inte tagit mig i kragen än och börjat fota i RAW, men har palner på det. Kul att höra att man kan få ut ännu mer info då.
 
Re: Pris, USA-import

Offside skrev:
Sebastian, vad jag förstår så importerade du din E-510 från USA. Får man fråga vad slutnotan hamnade på? Jag är själv väldigt sugen på att byta upp mig. Är också inne på att skaffa en 14-54 till den isf. Mvh Magnus

Jag köpte en 510 med 14-54, 1GB Cf-kort, Väska, UV och Polarisationsfilter(Tiffen) nyligen via Internet från bhphoto för ca 9000 kr inkl frakt, moms och tull.
PS Det går då inte att få Svenskt språk i kameran. Olympus Sverige lämnar 1 års garanti, annars får man skicka till USA.
Jag är supernöjd. Se även annan tråd:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=90733
 
Re: Re: Pris, USA-import

Calle i Norrköping skrev:

PS Det går då inte att få Svenskt språk i kameran. [/url]

Det får man inte någonstans, inte i Sverige heller.

Jag köpte min E-510 här hemma, och Olympus svarade att det inte ingår svenska menyer från början.

Man får göra som henq skriver.
 
Nu funkar det

henq skrev:
Har du provat att ladda ner Svenska med Olympus Master? Det bör funka.

Nu funkar det, jag har fått in Svenska. Anledningen till att jag ine provat förrut är att Olympus upplyste mig innan köpet att dessa kameror hade en annan grundfirmware som gjorde det omöjligt att använda Svenskt språk i menyerna .....
 
PontusAndersson skrev:
finns det någon motsvarighet till detta hos min E-510?

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=92328

Vore ibland trevligt med bilderna trådlöst/med sladd överförda till en skärm/tv för direkt visning efter att bilderna blivit tagna, tycker jag!

Det finns ett par alternativ (tror jag :) )
OLYMPUS Studio Camera Control fungerar på så sätt. Antingen fotar du med kameran och bilden kommer upp på datorn eller så sätter du kameran på stativ och fotar genom datorn. Du behöver en lång usb-sladd.

Jag TROR dessutom (har inte provat) att du kan köra via TV-ut på kameran och få bilden direkt i tv'n men att bilden fortfarandes paras på minneskortet. Har någon testat? Jag saknar tv :)
 
fiolmattias skrev:
Jag TROR dessutom (har inte provat) att du kan köra via TV-ut på kameran och få bilden direkt i tv'n men att bilden fortfarandes paras på minneskortet. Har någon testat? Jag saknar tv :)
Visst funkar det. TV-bilden blir samma som skulle varit på skärmen. Kameraskärmen släcks dock.
 
AAHH!
Jag har upptäckt ett tredje sätt :)
Du behöver 2 skärmar, olympus studio och Lightroom.

Med lightroom på den stora skärmen och "ljuset släckt" (l-l) och Olypus Studio aktivt på den andra skärmen kan du få en tummnagel i Olypus studio och Fullskärm i Lightroom :)

Det är lite klurigt första gången och om nån vill prova så råga så beskriver jag hur man gör. Olympus har mog inte riktigt tänkt att den funktionen ska finnas men det går att gå runt det :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.