Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus E-50 kommer inom kort???

Produkter
(logga in för att koppla)
Undrar just hur dess specifikation kommer att se ut?

  • Bara en E-5 kopia i billigare utförande, ej miljötätad?
  • Eller en PEN i ett DSLR-utförande? Med snabb AF i Live View-läget, med dubbla processorer.
  • Eller en mång-pixlig sensor (Panasonics GH2 18 Megapix multi-format) för fågelfotografen?

Eftersom det inte är ett "flagship", så varför inte ta ut svängarna och lasta in lite av det senaste godiset, t.ex. GPS, HDR, full HD-video, SDXC-kort.

Eller är Olympus konservativa och låter E-50 behålla det yttre från E-30, så att batterigreppet HLD-4 fortfarande passar?

Visserligen är det bara ett rykte, men flera trovärdiga faktorer pekar ju på att en ny modell för klassiska FT är att vänta.
 
Jag hoppas verkligen att E-serien får tillökning.
Förra veckan var jag ut med min E-1:a (det var ett tag sen senast) och visst är det en härlig kamera det också. 4/3 formatet på bilden är dessutom vackert och tilltalande.
 
Ja det är den stora frågan.. Jag har väntat med köp av den stora klumpen E-5 just av förhoppningen att en uppdaterad E-30 skulle komma. Men jag börjar bli mer och mer tveksam till det.. Men än har jag inte givit upp :)
 
E-5an säljs med rabatt $200 hos B&H NewYork

Ja det är den stora frågan.. Jag har väntat med köp av den stora klumpen E-5 just av förhoppningen att en uppdaterad E-30 skulle komma. Men jag börjar bli mer och mer tveksam till det.. Men än har jag inte givit upp :)

Själv tror jag inte ngn E-50 kommer, däremot kan man ju förvänta sig ett litet prisdropp på E-5an. Konstigt nog finns E-3an fortfarande till salu här i Sverige till oförändrat pris.

Rabatt på $200 hos B&H gäller t.o.m. 17 september-2011.


/Arne
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.