Advertisement

Annons

Olympus E-400

Produkter
(logga in för att koppla)

Trish81

Avslutat medlemskap
Hej!
Är i farten eter en digital systemkamera och har läst lite om bl a denna. Jag är total amatör som endast fotat med kompakt kamera hittills men som vill lära mig mer!
Jag kommer att fota mycket rörliga motiv + makro och natur. Självklart även porträtt också..

Vad har ni att säga om denna kamera?

Är detta objektiv bra för en amatör? På hur
långt avstånd kan man fota med det?
Kanske dumma frågor men e man amatör så =)
 
Jag tror folk har varit mkt nöjda med sin E-400:a. Jag har testat den i butiken och trots att den är liten är den mycket bekväm att använda. Mkt viktigt. OCH nu är det så att en E-410 snart skall komma och den kan du fota också med hjälp av skärmen. Jag har testat funktionen och det fungerar faktiskt riktigt bra. Jag skulle höra mig för i fotobutiken när dom får in av 410:an och köpa den.

Olympus objektiv är av topklass! Med dom kommer man inte fel.
 
Jag har också känt på E-400 i butik och blev positivt överraskad. Vill man ha en liten och lätt kamera är Olympusen nog svårslagen. Finns det någon test på hur nya 14-4x optiken står sig?

Du kan fota på hur lång avstånd som helst med det medföljande objektivet men om du vill komma nära på långt håll är det nog en telezoom du vill ha. Kameran säljs även i paket med ett sånt.

Macro fotar man bäst med ett objektiv som är speciellt för just detta.
 
Senast ändrad:
Jag tror att du kommer att bli nöjd.
Jag är fortfarande nöjd efter 4 månader med kameran.
Jag köpte min med dubbelzoompaketet och en FL-36 (blixt).
Jag ska, vid lämpligt tillfälle, komplettera med Olympus 50 mm/2.0 makro för att få både ett makroobjektiv och ett objektiv med bra ljusstyrka.

För mig känns inte "Live View" (möjlighet att använda skärmen som sökare) som kommer på E-410 som något jag saknar.

---/Thomas
 
Hejsan!
Även jag äger en E-400 sedan 5 månader( köpte den medans den var dyr..)
Är mkt. nöjd med kameran på alla sätt, köpte även till en extern blixt.
Största fördelen är väl storleken på objektiven speciellt teleobjektivet som följer med i dubbel zoom kittet, det är inte mycket större än normal zoomen..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.