Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus Camedia C-100

Produkter
(logga in för att koppla)

Lottis

Aktiv medlem
Har problem med en C-100 - även i starkt dagsljus får man riktigt långa slutartider. Enligt specen är största bländare 8 i zoomat läge, men problemet är detsamma även vid den minsta brännvidden. Är det någon som har eller har använt denna Camedia-modellen och känner igen problemet? Har ni lyckats komma runt det?
Tacksam för hjälp!

/Lottis
 
Hjälp!!!

Finns det någon vänlig själ som använder eller har använt denna modell som kan höra av sig till mig?
Det är en lånad kamera som ska användas till ett projekt under julhelgen. (Ägaren upplever samma sak, men använder mest kameran med blixt.)

/Lottis
 
har haft en c-220 = inga problem.
på den gick det att få ännu snabbare slutartid om man valde att ta flera bilder åt gången i stället för enkelkort.det är ju bara att släppa avtryckaren när man har tryckt så blir det bara en bild.
annar om du är sugen på att skriva på engelska så är detta rätt olympus forum.
http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1008
Ja nångon måste ju hjälpa en fotograf i nöd det är vad jag har att erbjuda.
lycka till.

Bosse
 
Jag hade tidigare en Olympus E-10 och den hade som snabbaste slutartid 1/640 sekund.
Kan det vara att du försöker att exponera med en slutartid som kameran inte klarar av?
Har du provat med en mindre bländraöppning?
Mindre bländaröppning är alltså ett högre värde, bländare 11 är mindre öppning än bländare 8 vilket ger längre slutartid.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.