jojjan
Ny medlem
Jag ska köpa min första egna digitalkamera, har tidigare fotat lite med andras digitalkameror och analoga systemkameror. Är väl nybörjare skulle jag säga
Har fastnat för Olympus C770 (ev.C765) och Panasonic DMC-FZ5.
Vilken kamera ska jag satsa på?
Olympus-kameran har ingen bildstabilisator, däremot har Panasonic-kameran det...är det något man behöver eller blir det hyfsat bra bilder iallafall?
Olympus har blixtsko, inte Panasonic.
Olympus har manuell fokusering, ej Panasonic.
Hur fungerar manuell fokusering med en digitalkamera? Är det en nackdel att inte ha det?
Till Panasonicen finns det filter att köpa till, ej till Olympusen, däremot finns vidvinkel och telekonverter.
Nåja, bra och dåligt, varför är den ena bättre än den andra? (bildkvalitét,funktioner osv)
Vilken skulle du valt själv, motivering?
Har fastnat för Olympus C770 (ev.C765) och Panasonic DMC-FZ5.
Vilken kamera ska jag satsa på?
Olympus-kameran har ingen bildstabilisator, däremot har Panasonic-kameran det...är det något man behöver eller blir det hyfsat bra bilder iallafall?
Olympus har blixtsko, inte Panasonic.
Olympus har manuell fokusering, ej Panasonic.
Hur fungerar manuell fokusering med en digitalkamera? Är det en nackdel att inte ha det?
Till Panasonicen finns det filter att köpa till, ej till Olympusen, däremot finns vidvinkel och telekonverter.
Nåja, bra och dåligt, varför är den ena bättre än den andra? (bildkvalitét,funktioner osv)
Vilken skulle du valt själv, motivering?