Annons

oljud? 17-55 2.8 IS USM

Produkter
(logga in för att koppla)

Windman

Aktiv medlem
Hej.

Har precis bytt ut mitt 17-40L mot denna glugg.
Medans jag håller ner avtryckaren på kameran så hörs ett litet surrande ljud innuti objektivet. Det upphör ca 2sekunder efter att jag släppt avtryckaren.
Vad är det för ljud? Skall det vara så?

Jag har aldrig haft IS förut, är det den som låter på något vis?

/Arne
 
Hej,

Japp, det är ISen som du hör, det är inget att oroa sig för. :) Jag vet att jag själv hoppade till första gången jag hörde det.

Mvh/Micke
 
*suck*, lättnad att höra :)
Har inte haft möjlighet att testa objektivet än riktigt... se om det står upp emot mitt gamla 17-40 :)
6.300kr i Japan fick man betala... med internationell garanti oxå !
Fast enligt Canon i Sverige är det bara Continental garanit, hoppas jag aldrig behöver ta reda på vad som verkligen gäller :)
 
japp visst är det en fantastisk glugg ;) angående garanti får jag nog ta å göra dig besviken, är kontinental garanti som gäller hos canon. sorry.
 
Jo, det var det jag var inställd på.

MEN, enligt säljaren i butiken var det internationell garanti.
Jag har oxå fått med ett speciellt garantipapper, där det står på engelska att det är internationell garanti... står inget på det papperet att det bara gäller asien.

Men som sagt... förväntar mig inget av Canon i Sverige. Har hört att dom inte alltid är så tillmötesgående :(
 
När det gäller garantin så behöver du nog inte vara orolig, jag och en kompis hade en lång diskussion med Cannon om garantier på mässan. De sa så här:
Kamerahus har europa-, asien, usa- garanti och det är så för att service på husen är dyrbar. Därför ska respektive världsdel ta "sin" kostnad för servicen. Rören har världsgaranti eftersom delarna bedöms vara billigare.
Cannon sverige ibland gör avsteg från kravet på världsgaranti, dvs de ger garantiservice trots att de inte behöver göra det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.