Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olika priser från Topvisionshop.de?

Produkter
(logga in för att koppla)

SammyBoy

Aktiv medlem
Hej!

Står i begrepp att köpa lite prylar från ngn tysk firma snart. Jag har dock blivit konfunderad över att priserna verkar skilja sig åt beroende på hur man "går in på sidan". När man går in på http://www.topvisionshop.de och väljer Sverige som land och engelska som språk kostar en canon 17-40mm 7145 SEK medan den kostar 699 euro om man väljer Tyskland som land när man kommer in på sidan.


Pris betala i SEK: 7145 SEK
Pris betala i euro: 6514,89 SEK

Valutakursen som jag multiplicerar med är 9,32 (7/9-05) alltså kostar det cirka 600kr mer om jag väljer att få priset i svensk valuta...

Vet någon hur detta kommer sig, är det ngt extra pålägg för att jag väljer att ange Sverige som land innan jag går in på sidan och att de därför lägger på ngn spec. moms osv...

Någon som vet? Eller är det ett skumt ställe att köpa saker ifrån?

mvh/ Samuel
 
När man handlar över disk i Hong Kong så händer det att biträdet frågar var ifrån man kommer.
(Jag har inte varit där)
Sedan har de listor på vad saker kostar i respektive land.
Alltså ljuger en smart kund och drar till med ett billigt land.

Detta verkar vara ngt liknande
 
Oki... :)

Å andra sidan lär de se på adressen vart de skall skicka paketet... men men...

På AC-Foto skriver tydligt att 16% tysk moms ingår i alla priser som är angivna i euro även om man väljer Sverige som ingångsland... så den här butiken "känns" mer ordentlig.. jaja får se vart det lider, i månadsslutet blir det kamerainköp!

Tack för det snabba svaret!

/Samuel
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.