ANNONS
Annons

Olika minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

Netram

Guest
Är det någon som kan ge lite för och nackdelar avseende nedanstådende korttyper:
SecureDigital, MultiMediaCard, MemoryStick
 
Netram skrev:
Är det någon som kan ge lite för och nackdelar avseende nedanstådende korttyper:

Har inte sett den i >256mb. Måste komma upp i just den storleken för att bli lika billig/mb som Compact Flash.

Dyrt.

Det är Sonys försök att låsa folk in på Sonygrejer. Förvänta inte dig att se annat än Sonys skitsaker med MemoryStick.

Det bästa du kan göra är att hålla dig till CF-kort.

[Inlägget är redigerat av forumvärd. Nu får du fan ge dig Edward, nästa gång du skriver ett inlägg på den här nivån så ryker hela direkt utan pardon]
 
Secure Digital finns faktiskt i 512 MB idag och 1GB kommer inom ett par veckor. Skulle själv också föredra Compact flash i första hand, smart media tvåa och Secure Digital. Hoppa över Memory stick och Multimedia card finns ingen anledning att köpa då SD fungerar i dessa kameror också.
 
Vill utfärda en liten varning angående MMC. Jag köpte en kamera där försäljaren sa att man kunde använda både SD och MMC. Givetvis valde jag det som var billigast, MMC. Efter att jag haft kameran ett tag märktebåde jag och andra som provade den att kameran var väldigt långsam. Hade en ganska seg och utdragen "reklamation" angående mitt kort. Fick tillslut rätt och fick ett SD-kort utan att betala något mer. Säger försäljaren att de fungerar likvärdigt ska de göra det. Stå på er om ni blivit lurade.
Jag är helnöjd med SD-kortet, bra bandbredd och utformningen på kortet gör att det inte repas/skadas så lätt.
 
Re: Re: Olika minneskort

EdwardH skrev:
Det är Sonys försök att låsa folk in på Sonygrejer. Förvänta inte dig att se annat än Sonys skitsaker med MemoryStick.

Konicas digitalkameror i serien Digital Revio stöder alla tre: SecureDigital, MultiMediaCard och MemoryStick. Så påståendet att MS bara stöds av Sonys utrustningar stämmer inte.

Jag har för mig att även någon annan tillverkare (utöver Sony och Konica) stöder MS, men jag minns inte vilken. Och jag kan ha fel.

I debatten om snabbhet etc. har jag inget att tillföra. Så jag tiger och tittar på... :eek:)
 
SD kort drar mindre ström än CF har jag för mig.
Nya XD korten kansek drar ännu mindre vad vet jag..
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.