Annons

Olämplig annons

Produkter
(logga in för att koppla)
Du kan även välja att rapportera annonsören direkt till Google, som trycker ut sådant automatiskt.
Välj violation of Google ads policies, med fler val i efterföljande steg.
1646300966477.png

Det här är en följetong eftersom Fotosidan väljer att ha Googles annonser där det ständigt dyker upp allt möjligt skräp. Ett tag var det mycket om att skaffa "flickvänner" från olika länder. Google är oförmögna att få ordning på detta och man kan se på Youtube i kommentarerna att de inte heller där klarar av uppenbar spam, som även en tvååring skulle kunna identifiera.

Jag noterar vid en titt att just den annonsen tråden ahndlar om i detta nu visas i högerspalten för mig. Dock inte ovanför eftersom jag är Plus-medlem och har stängt av de stora blafforna.

Eftersom den här tråden ligger i fel forumdel pingar jag elmfeldt .

Fast Google-annonserna baseras (eller baserades iaf) på bland annat ens egen internethistorik...

Tror du att du är den första lustigpellen? Det förutsätter att det finns någon historik att basera dem på.

Tillägg: Alltså, det spelade ingen roll om det fanns historik, snarare tvärtom. Det är ju så att Google fungerar så att de gärna börjar spamma t ex med annonser från en butikssida man besökt. Har de ingen sådan info för att man raderat info, spärrat det i Google-inställningarna e dyl så börjar de bara gissa. Möjligen skulle man då kunna tänka sig att det är så att det är andra som besöker sidan som har sådana preferenser, om vi nu ska vara på det humöret...

Senast ändrad:
Det är ju den sorters annonser som gör att Fotosidan är gratis för oss.
"There is nothing such a free lunch"

Jag har betalat för lunchen och kan gärna betala några kronor till om jag slipper se Googles skit. De annonser som Fotosidan själva säljer har ofta någon slags relevans, vilket inte gäller Googles. Annars kan jag förstås börja spärra alla annonser, men det ligger inte i Fotosidans intresse.

Du kan även välja att rapportera annonsören direkt till Google, som trycker ut sådant automatiskt.
Välj violation of Google ads policies, med fler val i efterföljande steg.

Ja det var ovanligt komplicerat, och jag tror att det är medvetet för att inte få in för många klagomål. Något jag misslyckades med var att bifoga en jpg-bild från Snipping Tool.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar