Annons

Oj vad knepigt

Produkter
(logga in för att koppla)
Thomas Nyström skrev:
Hej,
tycker det var riktigt snyggt. Funkar bra med Firefox hos mig.

Fråga: Skalar du om bilderna och gör tumnaglar lokalt för att sedan ladda upp, eller görs det på webbservern?

mvh
Thomas

ps. har du slutat eller är du bara på semester?

Hej och tack för all feedback.

Jag laddar upp en tumnagel och en fullskale bild.
Har ingen PHP eller Databas utan bara en XML fil som jag specificerar vilka bilder och tumnaglar som skall höra ihop och vilka gallerier som skall skapas.

Jag ville hålla det enkelt för att eventuellt kunna byta webhotell enkelt i framtiden.

Nej jag har inte slutat ladda upp på FS, bara hejdlöst mycket på sidan om.
Håller som bäst på att flytta upp till Lycksele och sedan senare i höst så emigrerar jag till USA .
Så fotandet får stå lite i skymundan nu.
Men jag fick dock hem min 1d Mark2N idag...oj vilken fröjd att använda!!!
 
Snyggt Tittar på sidan i IE. Stör mig lite på att Tumnageln man för musen över inte hamnar överst alltid. De mindre bilders vid sidan om överlappar ibland den förstorade.
 
inte för att ge nån smolk i bägaren men för mig funkade det bara halvvägs...efter ungefär hälften av bilderna i galleriet (jag tryckte på next) så kom samma bild upp hela tiden...den bytte förhandsvisning men bilden byttes inte...om jag däremot klickade på nästa bild själv så kom den upp...men samma sak hände igen när jag försökte trycka på "next"
 
Fungera utmärkt i Opera version 9.0

Fungera utmärkt i Opera version 9.0

Mycket trevlig sida.
 
Snyggt och prydligt men jag tycker att bildväxlingarna sker för långsamt. Jag upplever att toningen går väldigt sakta. Nu sitter jag visserligen inte på någon värstingmaskin men så där hemskt uråldrig är den knappast. I övrigt ser det som sagt bra t.
 
pul skrev:
inte för att ge nån smolk i bägaren men för mig funkade det bara halvvägs...efter ungefär hälften av bilderna i galleriet (jag tryckte på next) så kom samma bild upp hela tiden...den bytte förhandsvisning men bilden byttes inte...om jag däremot klickade på nästa bild själv så kom den upp...men samma sak hände igen när jag försökte trycka på "next"

Vilken webläsare var detta problem i ?

Mvh, Andreas
 
Hej Andreas
jag har själv satt upp ett spry-album efter att ha fått inspiration från dig. Jag har också haft "klagomål" om att bildväxlingarna gått långsamt på lite äldre datorer.

Det tar upp till 5 sekunder att växla bild.

Exempel-dator:
Compaq-laptop 1000MHz
Windows XP
IE 6.0 och Mozilla Firefox 1.5.0.4

på samma dator har vi även testat Linux-distributionen Ubuntu som uppför sig likadant med avseende på hastighet.


/Samir
 
Hej Samir :)

Skoj att höra.
Jag har ställt en fråga till utvecklarna på Adobe så förhoppningsvis så får vi ett svar på hur man kan justera laddtiderna mellan bilderna och varför tumnaglarna inte fungerar 100% i IE.

Mvh

-Andreas
 
Har kollat igenom och det funkar bra för mig (WinXP, IE 6).

Enda grejen som jag inte gillade riktigt var att kontaktlänken går direkt till eposten. Knappen ser likadan ut som "Home" och "Gallery" men beter sig på ett annat sätt. Jag hade förväntat mig att komma till en kontaktsida, på vilken det i sin tur fanns t ex en mailto-länk. Istället drar den igång mitt mailprogram. I övrigt snyggt, lagom stort och välfungerande.
 
Tack Fredrik,

Jo jag vet det där med kontakt funktionen.
Blev lite tvärlat om så säger.
Men det kommer en sida som du nämde med en kontaktinformation och ytterligare en som beskriver mig själv.
Är mitt uppe i en flytt upp till Norrland så det dröjer en liten stund.

Mvh, Andreas
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.