Annons

Ojämnt ljus på focuspunkter, EOS-350D

Produkter
(logga in för att koppla)

d4erla

Medlem
Hallå,

har precis köpt en EOS-350D och stör mig på att en av focuspunkterna (den nedre) lyser starkare, eller snarare omgivs av en större diffus "aura" än dom andra. Inte för att det spelar nån roll egentligen, men retar mig på det. Nån annan som har sett detta, eller har jag ett "måndagsexemplar"?

/Erik
 
Kanske inte är till någon hjälp iofs., men jag tror inte du fått ett måndagsexemplar (eller så är vi två som fått det), då det är likadant på min kamera.

Har precis fått kameran jag med, stör lite tycker jag, men jag antar att det inte drar ner kamerans funktion ;o)

Mvh /David
 
Det var ju faktiskt skönt att höra. :) Verkar ju osannolikt att vi båda skulle ha sån otur? Inte så viktig grej kanske, men ändå störigt när en pryl för 8000 inte är perfekt.
 
*plockar fram kameran*

Jo, om jag tittar noga så har jag faktiskt en svag aura runt alla fokuspunkter utom den mittersta, och runt den nedre är det som mest. Kör nästan alltid på den mittersta, så jag har inte märkt detaa 'fenomen' innan.
 
Skratt har precis köpt min 350D och det var en av dom första sakerna jag funderade över om det var fel på mina glasögon eller kameran, Phuu velken tur ett ver verkar vara kameran, Är det någon som har kollat med Canon ? för på min är det bara den mitersta som är klar.
 
För mig är det bara den övre och undre som har en aura runt sig hela raden i mitten är skarp.
 
Ha, det var som f-n,.. har inte själv tänkt på detta tidigare,. men det stämmer med min oxå,.. den nedersta lyser liksom med en aura runt själva punkten.
 
Jag tittar och tittar, men jag kan inte för mitt liv finna det ni snackar om! Inte den milliminsta skillnad på punkterna på min!
Ser ni det bättre mot ljusa eller mörka motiv? (Jag har rusat runt och kollat med både det ena och det andra...)
 
Testa att titta i sökaren med linsskyddet kvar på objektivet, tryck sedan på knappen för val av fokuspunkt och markera alla punkterna, då kanske det syns.

Annars kanske du har tur och är den enda som fått ett exemplar utan detta "mystiska" fenomen! Vore roligt att veta...

Mvh /David
 
Javisst! Den nedersta lyser med aura och den översta har en svagare dito.
Men jag kan för mitt liv inte begripa hur man kan reta sig på det?! Det syns ju inte när man fotar, eller...?
 
Joachim.V skrev:
Ha, det var som f-n,.. har inte själv tänkt på detta tidigare,. men det stämmer med min oxå,.. den nedersta lyser liksom med en aura runt själva punkten.

Ska inte vara grinig men är detta ett stort problem?

//Larsa
 
.Z. skrev:
Ska inte vara grinig men är detta ett stort problem?

//Larsa

He he, nä inte alls, som jag skrev, så hade jag inte ens lagt märke till det förrän nu, och då har jag ändå haft kameran i ett par månader. Tyckte bara att det var en intressant observation, att så många tycks ha auran i kameran.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.