Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ohållbar situation i slussen på GalleriFS!?

Produkter
(logga in för att koppla)
Galleri FS

Hur länge behöver man vänta till att en bild kommer med eller inte på Galleri FS...
Skall det ta 2-3 månader??
 
Finns ca 800 bilder i slussen nu och man orkar ju inte ens börja rösta för allt knappande. Om FS-ägarna vill att vi medlemmar ska börja rösta så gör proceduren snabbare.

1. Låt röstaren välja hur många bilder man ska se per sida.
2. Sätt kryssrutor för ja, nej, kanske. Då kan jag rösta på 4-8 bilder samtidigt.
3. Gör motiveringar frivilligt
4. Fördela ansökningarna så att jag bara får 30 bilder per vecka eller något sådant.
 
Jag tror du får skriva ett mail eller under annat ämne om du/ni ska komma i kontakt med ägarna för att dom har för länge sedan slutat läsa denna tråden. Nog är det lite konstigt att dom inte ändrar på det om det nu ligger så många bilder som 800 i slussen....
 
Jag tycker det räcker med JA eller NEJ och "skippa" för att komma vidare till nästa bild osv.

När man har röstat och valt nej så måste man klicka på "anledning" för att bläddra. Det tar tid att göra och då tappar man ork med att rösta...

Förstår ej poängen med "anledning" ? Det syns ju inte för oss andra, bara för "juryn/domare som sköter FS galleri" och vad används det till ? kanske någon kan förklara med det syftet ?

Nej betyder ju alltid nej och räknas om den bilden kommer in eller inte, baserad på antal beräkningar av oss medlemmar i FS galleri.

Kanske någon vill förklara mig hur FS galleri fungerar ? hur en bild till sist kommer in eller inte ?

Okej, nu svarar jag på ett inlägg som har ett år på nacken, men jag sökte faktiskt bland forumen eftersom jag retar mig på hur tidskrävande det är att rösta nej i Galleri FS och då hamnade jag här.

Jag har själv inte varit berättigad att rösta så värst länge då jag relativt nyligen fick in min första bild (och ganska kort därefter min andra). Till en början var jag ganska ambitiös och betade regelbundet av bilder i slussen, men det räcker med att man missar några dagar så har man plötsligt tio sidor med bilder som väntar. Det snabbaste sättet att bli av med bilder är dessvärre att lägga ner sin röst (eller rösta ja), även om jag egentligen vill rösta nej. Men att rösta nej är på tok för tidskrävande om man inte ska behöva sitta varje dag och beta av bilder.

Och nej, jag förstår heller inte syftet med motiveringen som inte ens syns för fotografen själv. Detta leder bara till att man antingen lägger ner sin röst, eller möjligen röstar nej med motiveringen att bilden inte höjer sig över mängden eftersom det alternativet råkar komma först i listan. Allt annat är alldeles för tidskrävande.
 
Okej, nu svarar jag på ett inlägg som har ett år på nacken, men jag sökte faktiskt bland forumen eftersom jag retar mig på hur tidskrävande det är att rösta nej i Galleri FS och då hamnade jag här.

Jag har själv inte varit berättigad att rösta så värst länge då jag relativt nyligen fick in min första bild (och ganska kort därefter min andra). Till en början var jag ganska ambitiös och betade regelbundet av bilder i slussen, men det räcker med att man missar några dagar så har man plötsligt tio sidor med bilder som väntar. Det snabbaste sättet att bli av med bilder är dessvärre att lägga ner sin röst (eller rösta ja), även om jag egentligen vill rösta nej. Men att rösta nej är på tok för tidskrävande om man inte ska behöva sitta varje dag och beta av bilder.

Och nej, jag förstår heller inte syftet med motiveringen som inte ens syns för fotografen själv. Detta leder bara till att man antingen lägger ner sin röst, eller möjligen röstar nej med motiveringen att bilden inte höjer sig över mängden eftersom det alternativet råkar komma först i listan. Allt annat är alldeles för tidskrävande.

Du kan spara på krutet i denna fråga tyvärr. Den här tråden skapades jan 2010 och sedan dess har en massa människor skriv samma sak ungefär men inte ett skvatt har hänt, nu 3 år senare. Det lär ju innebära att inte heller ditt, eller någon annan framtida inlägg, kommer att beaktas speciellt mycket (läs inte ett skvatt) och inget kommer att ändras heller...

Till saken hör även att era röster inte nödvändigtvis alls räknas utan ses bara som en vägledning och att dom tre som bestämmer kan välja bort en ni har valt eller välja en ni har ratat...mao oavsett hur ni röstat.
 
Du kan spara på krutet i denna fråga tyvärr. Den här tråden skapades jan 2010 och sedan dess har en massa människor skriv samma sak ungefär men inte ett skvatt har hänt, nu 3 år senare. Det lär ju innebära att inte heller ditt, eller någon annan framtida inlägg, kommer att beaktas speciellt mycket (läs inte ett skvatt) och inget kommer att ändras heller...

Haha, men jag är inte bitter.... :D
Fast om vi fortsätter att spotta på stenen så kanske det händer någonting så småningom.
Är det ingen från FS som har bemött kritiken eller försökt motivera varför man har det systemet?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.