Annons

<Officiell 40D-tråd> Canon EOS 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu ska det bli kul att se vad Nikon svarar med på sin (förväntade) D200s. 40D blev en otroligt mycket större uppgradering jämnfört med 30D än vad jag någonsin hade vågat hoppats på.

Jag har länge varit inställd på en D200, så fick jag nys om presskonferensen och bestämde mig att vänta. Och så får jag läsa det här... Det är nästan så man vill ha en 40D istället för att gå omkring och vänta på Nikon, man kan väl ge sig fasen på att 40D lär spöa allt vad Nikon nu släpper med råge!

Typiskt också!
 
Omar skrev:
Hej
Bättre AF än MarkIII????

"Unique hybrid cross-type AF point; world's first high-precision AF point with both horizontal and vertical high-precision; additional standard precision, cross-type sensors for lenses from f2.8 to f5.6"


Kommer nog bli väldigt populär!

Mvh

Omar

Oj, nu blev det svårt att välja mkIII eller denna... Antar att man får vänta tills det kommer tester på AF-hastigheten.
 
Haha, där finns ju hela specen!!! Gissa om Canon kommer att bli sura!

9 autofokuspunkter med korsformad i centrum
35 punkters mätsystem
Spotmätning
10,1 milj pixel
Dammskak
6,5 bilder/s
17 raw i buffer
Slutaren garanterad för 100.000 bilder
14 bitars
3 tums skärm med 230.000 pixels
Ny CMOS AF-sensor
Auto ISO
Ny sökare med ISO
LiveVIew
Silent mode med 6,5 bilder/s
sRAW

mm. mm.

Mumma... priset 1299 dollar

Jag hittar inge om vädertätning tyvärr.... annars verkar ju det mesta kalas!
 
Senast ändrad:
Eller glada, detta sprids ju som en löpeld på alla forum världen över... gratis marknadsföring

Och stämmer specen ser det ut som en succe..
 
Den verkar ha inbyggd WiFi för trådlös överföring. Undrar om det bara gäller överföring av bilder eller om det också gäller fjärrstyrning mm? LivView verkar fungera över Wifi... strålande, då kan vilken dator som helst användas vid LiveView.
 
Jag tror WiFi funktionen endast gäller med ett speciellt WiFi vertikalgrepp om jag inte missförstod specen helt. Det är däremot en klart intressant funktion

Kommer ju även en uppdatering av det vanliga (ofta kritiserade) vertikal greppet till 20D, 30D. Med bättre vädertätning.
 
CrazzlY skrev:
Nu ska det bli kul att se vad Nikon svarar med på sin (förväntade) D200s. 40D blev en otroligt mycket större uppgradering jämnfört med 30D än vad jag någonsin hade vågat hoppats på.

Jag har länge varit inställd på en D200, så fick jag nys om presskonferensen och bestämde mig att vänta. Och så får jag läsa det här... Det är nästan så man vill ha en 40D istället för att gå omkring och vänta på Nikon, man kan väl ge sig fasen på att 40D lär spöa allt vad Nikon nu släpper med råge!

Typiskt också!

Hej

Kan tänka mig att D300 blir mer robust och mindre plastig och med mer pixlar, kanske 12MP. Men kommer nog kosta mer samt tror jag att man får tag i en canon 40D tidigare.

Skall bli intressant att se

Mvh

Omar
 
* Number of AF points: Nine, all cross-type AF points
* Center AF point: Unique hybrid cross-type AF point; world's first high-precision AF point with both horizontal and vertical high-precision; additional standard precision, cross-type sensors for lenses from f2.8 to f5.6


Är inte 100 men 30d har väl bara den centrala fokuspunkten korslagd så det här borde väl innebära väsentligt bättre autofokus. Vad innebär: "cross-type sensors for lenses from f2.8 to f5.6"?
 
Tack Omar.... då tror jag allt jag någonsin hade hoppats på är på plats. Bara att hoppas att det inte dröjer allt för länge innan huset går att köpa separat!

Då är det bara 400/f4 L IS till ett bra pris som vi väntar på.... ;o)
 
Den nya sökaren har 95% mot tidare 90% och synvinkeln har ökats från 251 grader till 264 grader.

Jag vet inte vad detta innebär i praktiken, någon som kan beskriva det? Någon som har aktuella siffror från Nikon D200 exempelvis?
 
Jösses!

Undrar verkligen vad priset på 40D blir i Sverige?
Det kommer nog i alla fall att finnas en 20D med batterigrepp till salu i Solna snart.

Hm ? Man kanske ska köpa det där kitet med 18-55 IS. Då har man ju ett rätt schysst 20D kit att sälja.
 
Omar, jag är rätt säker på att detta på Dpreview om Nikon D300 är en bluff....
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.