mstoltz
Aktiv medlem
Toppen Morgan!
Har skickat PM till dig
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Toppen Morgan!
Har skickat PM till dig
Aktuellt exempel:
http://www.fotosidan.se/cldoc/lag-o...aver-8232-fotografers-upphovsratt.htm#8819669
Kolla inlägget längst ner från Susanne Norrby. Utelämnad byline. Bolaget vill ha gratis bilder mot att de anger byline.
Fotografen Pelle Wichmann gjorde för skojs skull en bildsökning på sin bild med en katt och en häst. http://www.perwichmann.com och klicka på länken Hästen & katten. Jag vet inte hur många träffar han fick på sin bild på webbsidor som inte hade hans tillstånd att publicera den.
Jag har nio sådana mappar från i våras. Men som sagt, man vill ju veta mer i ett pm kanske efteråt.
Du har mail.9 mappar alltså? Olika publikationer, eller finns det någon som är mer framträdande än andra?
Facebook har ett onlineformulär man kan fylla i om någon använt ens bild utan lov. Det är snabbt, enkelt och effektivt. Har själv använt det vid ett tillfälle.Nu är det sannolikt en facebooksida, och jag skrev en kommentar att jag vill att dom plockar bort bilden. Får väl se om jag får någon respons.
Tror du inte att jag hittade en bild till, på en blogg av en (blott) 14-årig flicka; Bilden längst till vänster, originalet längst ner (som också återfinns på min sida här på Fs):Facebook har ett onlineformulär man kan fylla i om någon använt ens bild utan lov. Det är snabbt, enkelt och effektivt. Har själv använt det vid ett tillfälle.
Sök med Googles bildsökning. Högerklicka på bilden du vill söka på, och klicka sedan på sök efter denna bild på Google i rullgardinsmenyn.Hur gör ni när ni söker efter era bilder, söker ni på filnamnet eller ert eget namn ?
Tänkte på att det är nog rätt vanligt att folk tar bilder från Google till sina hemsidor / bloggar.
Och då döper dom säkert om bilden med.
Tänkte att jag med skulle göra en sökning för skojs skull och se.
Men jag brukar döpa mina bilder efter datumen dom var tagna, och tror inte detta skulle vara lätt för Google att hitta.
MVH
Sök med Googles bildsökning. Högerklicka på bilden du vill söka på, och klicka sedan på sök efter denna bild på Google i rullgardinsmenyn.
Har inte en susning om hur det fungerar med Mac, men jag har svårt att tro det spelar någon roll. Bry dig inte om att söka på namn, Högerklicka direkt på bilden om du vet med dig att du lagt upp den på webben och klicka på sök i Google efter denna bild.Hmm, verkar inte funka eller så gör jag fel.
Jag använder Mac eller det ska funka då med ?
Jag går in på Google, sedan söker jag på tex Morgan Stoltz och hittar en bild som är min....när jag sedan högerklickar på den så finns inte alternativet "sök efter denna bild med Google"
Eller gör jag fel ?
MVH
Fungerar exakt likadant på Mac.Har inte en susning om hur det fungerar med Mac, men jag har svårt att tro det spelar någon roll.
Lycka till !
Har inte en susning om hur det fungerar med Mac, men jag har svårt att tro det spelar någon roll. Bry dig inte om att söka på namn, Högerklicka direkt på bilden om du vet med dig att du lagt upp den på webben och klicka på sök i Google efter denna bild.
Om det inte går, öppna ett nytt fönster och dra in bilden i Googles sökruta och släpp den, så kanske det fungerar. Om inte annat så har Google en dedikerad knapp för sökning på bilder,(ser ut som en kamera) uppe i högra hörnet i själva sökfönstet. Det brukar finnas en mikrofon där också, om man vill söka på ljud, men återigen, jag har inte en aning om hur det fungerarmed Mac, eftersom jag kör med Pc.
Lycka till !
Fungerar exakt likadant på Mac.