** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Obs med kartong

Produkter
(logga in för att koppla)

bassa

Aktiv medlem
Snart är kartongen mer värd en kameran.Komiskt nog kan man läsa,Nikon d 70 fint skick,med kartong..På något sett verkar det som har du bara kartongen, spelar det ingen roll om du har tagit tusen bilder per dag i fem år med din kamera,bara kartongen finns med.
Om det nu handlar om samlar objekt ,typ d70 .Måste man vara beredd på att minst 1 milion mäniskor har just en d 70, med kartong . Om fem år kan vi köpa denna förträffliga kamera på loppmarknaden i kartong för en spottstyvel. Leve kartongen ! Mvh Bengt

Senast ändrad:
Hehe, nu överdriver du väl lite ?

Klart att skicket på själva produkten är nr 1..

Men visst är det bra om kartongen finns kvar.

Ju fler originaltillbehör som finns kvar dessto mer är det ju värt. Se bara på riktigt gamla prylar hur det har blivit..finns originalkartongen så höjs värdet många ggr;)

Det är ju faktiskt också så att begagnade prylar med alla tillbehör visar lite hur ägaren har brytt sig om att ta vara på de.. Chansen är ju uppenbart mindre också för att de begagnade prylarna skulle vara stulna,,

Ett klart pluss om kartongen finns med. Men det skall sägas att jag utan större tvekan kan köpa saker som inte har originalkartong..;)

MVH Niclas,

Jag tänker på den snabba utveckligen.Om jag skulle sälja min gamla TV Sony och påpekade att kartongen finns kvar ,skulle nog folk klia sig i huvudet

Niclasfoto skrev:
Hehe, nu överdriver du väl lite ?

Klart att skicket på själva produkten är nr 1..

Men visst är det bra om kartongen finns kvar.

Ju fler originaltillbehör som finns kvar dessto mer är det ju värt. Se bara på riktigt gamla prylar hur det har blivit..finns originalkartongen så höjs värdet många ggr;)

Det är ju faktiskt också så att begagnade prylar med alla tillbehör visar lite hur ägaren har brytt sig om att ta vara på de.. Chansen är ju uppenbart mindre också för att de begagnade prylarna skulle vara stulna,,

Ett klart pluss om kartongen finns med. Men det skall sägas att jag utan större tvekan kan köpa saker som inte har originalkartong..;)

MVH Niclas,

Uttrycket "med kartong" klingar ärlighet också!
Följer kartongen med så är den antagligen inte knyckt ur en bil eller liknande.

/K

Jag tror att en kartong ,kan vara en riktigt farlig garantisedel..Jag har använt ,min digitala kamera som en analog kamera,med andra ord sparsamt eftertänksamt.innan jag tar en bild.Medans en kolega till mig arbetar på ett helt annat sett.Ca:100 bilder pr dag .Vi har båda våra kartonger och plastpåsar kvar.Skillnaden är bara den att min kamera jämfört med hans är närmast i nyskick.Men lägger man dom på ett bord och blandar skulle jag inte se skillnad.Eftersom ingen av kamerna har några yttre skador
Mvh Bengt

bassa skrev:
Jag tänker på den snabba utveckligen.Om jag skulle sälja min gamla TV Sony och påpekade att kartongen finns kvar ,skulle nog folk klia sig i huvudet

Eller: - 15 år gammal spis säljes komplett med orginalkartong!.. He he!

/K

Men håll med om att köper du en produkt osett från andra änden av landet, så ger det ett bra intryck om säljaren har sparat orginalkartongen.

Det motsatta är ju annonser som tex lyder:
--."endast mobiltelefonen för jag har tappat bort laddaren". Här är det läge att dra öronen åt sej!

/K

Jag håller i viss mån med dig, men visst kan denna lilla pappkartong inge och förstärka oanvänd... ,på ett mycket falskt sett .Jag vill bara VARNA.Dom gamla hedliga, ex F3 kunde man öppna och kolla slitage., slutare, filmbana osv .
Mvh Bengt

Hans William skrev:
En stulen kamera har sällan kartong. Så för mig är det en av signalerna att köpet är OK
Jag har en extra kartong till ett D50-kit om nån vill ha. Sen är det lättare att sälja den stulna kameran;-)

Helt allvarligt så har jag en om nån är intresserad. Jag pajjade min förra, och fick då ett helt nytt kit.

Med tanke på hur högt dom värderas så är det ett rimligt antagande. :)

bassa skrev:
Jag håller i viss mån med dig, men visst kan denna lilla pappkartong inge och förstärka oanvänd... ,på ett mycket falskt sett .Jag vill bara VARNA.Dom gamla hedliga, ex F3 kunde man öppna och kolla slitage., slutare, filmbana osv .
Mvh Bengt

Men detta ger en indikation åt rätt håll!
Inte springer man väl på och köper (betalar i förskott) bara för att kartongen finns med.

Man bör pricka av många fler saker på kollistan innan man handlar.

/K

bassa skrev:

Har kartongen till min 43" Plasma kvar och det är ingen liten kartong...

Jag sparar på kartonger om det går, därför det är perfekt att stoppa i grejerna som de låg när varan var ny om man skall skicka tex en kamera.
Enl. mig så säger det en del om ägaren...till det positiva!

;) Finns tydligen pengar att tjäna...

Av någon anledning (ren slöhet, brukar slänga alla gamla kartonger, är för trångbodd i min tvåa, man kan inte spara på allt) har jag kvar dessa gamla lådor i garderoben;

AF-S Nikkor 12-24/4 G ED
Nikon D200
Canon Digital IXUS 400
AF Nikkor 85/1.8 D
Tamron SP AF 90/2.8 Di Macro 1:1

Hör av er om ni vill köpa någon kartong, samtliga är i mint condition. Själva kamerautrustningen vill jag naturligtvis behålla.

Vad kan man få ut för exempelvis en Nikon 12-24/4-kartong i nyskick? Några hundra?

;) Jag skämtar, men är samtidigt förundrad över att folk gör sig besväret att spara alla tomma förpackningar för att man eventuellt ska sälja något i framtiden...
Jag har istället kvitton (lite kompaktare att spara) kvar på kameror objektiv datorer och andra dyrare grejor, den köpare som frågar får kopia. Hittills har ingen frågat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar