Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Objektivlock för vitbalansering
- Trådstartare Dicken
- Start datum
Anders Östberg
Guest
I dom hallar jag varit så skiljer det väldigt mycket mellan ljuset mitt på isen och ljuset mot sargarna och över publiken där man står, så jag undrar om du kommer att mäta rätt ljus med locket?
Anders Östberg
Guest
Jag mäter mot isen för att komma i närheten med vitbalans och exponering, och sedan justerar jag efter behov i Lightroom/Photoshop.
The_SuedeII
Aktiv medlem
Bländare 8-11, fokusera på 3m (manuell fokus fungerar fortfarande!), ta vitbalans mot isen mitt i arenan. Problemet med detta är att undvika reflexer av färgglad reklam i motsatta sidan rinken...
Oftast är ju isen ganska nyspolad när man kommer in innan matchen.
Ska du använda diffusorlock (WhiBal osv) fungerar dessa bäst om du tar dig ända fram till rinken och sedan pekar kameran rakt upp mot den armatur som belyser isen. Se till att du får MINST 1/25s i slutartid, kortare tider än detta tar inte ett bra "genomsnitt" på belysningens färgsvängningar.
Ska du använda diffusorlock (WhiBal osv) fungerar dessa bäst om du tar dig ända fram till rinken och sedan pekar kameran rakt upp mot den armatur som belyser isen. Se till att du får MINST 1/25s i slutartid, kortare tider än detta tar inte ett bra "genomsnitt" på belysningens färgsvängningar.