Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektivjämförelse till Canon 500D

Produkter
(logga in för att koppla)

lindstrom3

Ny medlem
Hej!

Jag har tidigare mest fotat med macro, men vill nu ge mig in på lite mer sportfoto och bilder på folk i rörelse. Jag funderar på Canon EF-S 18-200mm f/3,5-5,6 IS eller Tamron AF 18-270mm f/3,5-6,3 Di II VC PZD till min Canon 500D men är osäker på vilken som är bäst. Blev lite eftertänksam när vissa recensioner benämnde Canon-objektivets motor som aningen för långsamt. Några tankar?

Vänligen,
Anna

Hej!

Jag har tidigare mest fotat med macro, men vill nu ge mig in på lite mer sportfoto och bilder på folk i rörelse. Jag funderar på Canon EF-S 18-200mm f/3,5-5,6 IS eller Tamron AF 18-270mm f/3,5-6,3 Di II VC PZD till min Canon 500D men är osäker på vilken som är bäst. Blev lite eftertänksam när vissa recensioner benämnde Canon-objektivets motor som aningen för långsamt. Några tankar?

Vänligen,
Anna

Vad har du för budget för inköpet?

Spelas fotbollen utomhus klarar du dig skapligt med max bländare 4,0. Superzoomar typ 18-270 är kanske praktiska, men levererar sämre bildmässigt och bländare 5,6 och mindre kan vara ett kraftigt handikap. Gissar att du redan har en normalzoom typ 18-55. Grymt komplement till denna är en av Canons 70-200 4,0 L...helst med IS, men då kostar det mer. Begagnat lär du hitta variant utan IS för din budget.
Baserar mitt förslag på att jag själv är grymt nöjd med mitt EF 70-200 4,0 L IS.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar