Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektivet trasigt! Går att laga?

Produkter
(logga in för att koppla)

mallisch

Aktiv medlem
När jag tar bort objektivskyddet på mitt lilla fasta 50mm-objektiv upptäcker jag att det främre objektivglaset är krossat. Ingen aning om hur det kunnat hända, men så är det i allafall. Tänkte höra med er om ni tror att det går att få reparerat, och UNGEFÄR vad det kan gå på. Samt tips på bra reparatör i sthlm.
Tacksam för svar.

Om det är ett Nikkor AF 50/1,8 så är det knappast någon idé eftersom det är så billigt. Du får köpa ett nytt helt enkelt.

Frontlinsen på 50/1,8 sitter ju väldigt långt in och är svår att krossa. Det är inte så att du har ett filter på och det är det som är krossat?

jimh skrev:
Frontlinsen på 50/1,8 sitter ju väldigt långt in och är svår att krossa. Det är inte så att du har ett filter på och det är det som är krossat?
Där sa du något! Jag blev så chockad när jag upptäckte det att jag inte alls tänkte på att jag ju faktiskt har ett filter på. Och nu när jag tittade noga är det nog faktiskt precis som du säger. Tack!

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto