Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

objektiv..

Produkter
(logga in för att koppla)

cutie pie

Medlem
Jag har rätt länge kännt att jag vill updatera med lite nya objektiv. Så den senaste tiden har jag suttit här o bläddrat och läst dygnet runt nästan;) Jag har en Nikon och har två ok ovjektiv till den. Men det är två billiga "kit objektiv" som har fungerat bra medans jag lärt mig kameran. Nu vill jag dock ha något bättre. Jag har funderat lite på vad jag vill ha först och kommit fram till att det framförallt är hundar i rörelse som jag vill fota, agility tex. Men även annat såklart. Ett bra actionobjektiv, som ger bra skärpa. Har nu nästan bestämt mig för

Sigma EX 70-200/2,8 APO HSM DG Macro

Vissa säger att det är mkt bra, andra låter mindre nöjda, vad tycker ni? Jag är itne jätte kräsen..men vill ändå få något som är någorlunda för 10 000.

Sedan ville jag bara sammtidigt köpt ett

Nikon AF 50/1,8D

Vet inte alls hur stor användning jag kommer ha av detta(?) Men har hört att det är helt okej. Och ibland fotar man ju i riktigt dåliga ljusförhållanden.

Låter detta bra? Finns det något som är bättre än Sigma 70-200 men ungefär i samma prisklass?

Tack för hjälpen:)
 
det kan vara bra om du avslöjar vilken kameramodell du har..
Om du tex har D40/x så är det ju ingen idé att köpa ickeAF-s objektiv om du nödvändigtvis behöver af till hundplåtandet.
 
jamen kör på det du skrev då.. du kan ju kika på de andra piratfabrikaten.. av dessa så har tokina generellt sett högst mekanisk kvalité.. de är stadiga och robusta medan sigma ofta känns plastiga..
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.