Annons

Objektiv...

Produkter
(logga in för att koppla)
Synd.. Fundera själv på sånt objektiv och tänkte ringa runt till butikerna här i Sundsvall. Men då vet jag att jag inte behöver göra det då :)
 
Du kan prova med Expert Stormarknad (före detta Power i Bydalen), för de har jag inte frågat. Bara Expert nere på stan.
 
Javisst. När jag var där hade de i alla fall det inte kvar på hemsidan.
Det är möjligt att jag missförstod säljaren, men han hittade det inte på den lokala butikens hemsida. Sedan trodde han att jag menade ett annat objektiv än Pentax-Samsungen.
 
troell skrev:
Du kan lika gärna köpa Samsung 50-200/4-5,6.Tillverkas i samma fabrik som Pentax. Det som skiljer är antireflexbehandlingen som är väl så bra hos Samsung/Scheider.

Det är samma antireflexbehandling på båda objektiven, jag har inte sett någon bild eller hört någon person som kan visa att antireflexbehandlingen skiljer sig åt. Objektiven är identiska, förutom viss kosmetika på utsidan.

Hälsar
R
 
Re: 995:- på Expert

Måns H skrev:
Köpte Samsung 50-200 för 995:- inkl moms på Expert Vänersborg dec 2006. Har sett det på fler Expertbutiker till samma pris.

Det var ett introduktionserbjudande och gällde ett begränsat lager - specialinköpt för att säljas billigt. Idag verkar 1900 kr vara ett vanligare pris. En del listar fortfarande det gamla priset, men jag har ej hört någon på ett tag som verkligen lyckats köpa ett för 995kr. Möjligen om man är en väldigt bra förhandlare...

Hälsar
R
 
Var läser du då? Jag hittar bara det vanliga "leveransdatum okänt".

Edit:Ah, du menar på Pentax 50-200, trodde du menade Samsungs variant.
 
Jag menar Samsungs variant! Syns inte på produkten men syns i min orderbekräftelse.

"Samsung Schneider Kreuznach D-Xenon 50-200/4-5,6 1 920 SEK 1 150 SEK Beräknas in vecka 19"
 
Har gjort en beställning på ett samsung hos cyberphoto nu oxå. Men för mig står det bara "leveransdatum okänt" på orderbekräftelsen :I
 
Leif... skrev:
Ok, ja en sådan har jag också. :)

Har du möjlighet att posta lite bilder tagna med objektivet. Hade vart intressant att se hur det presterar. Är också sugen på den men hittar inga bilder som är tagna med den.
 
Nej tyvärr, inte än. Jag har bara en likadan orderbekräftelse med vecka 19 som förväntat lev. datum:) Men kanske nästa vecka då, eller veckan därpå.
 
damir skrev:
Har du möjlighet att posta lite bilder tagna med objektivet. Hade vart intressant att se hur det presterar. Är också sugen på den men hittar inga bilder som är tagna med den.

Jag hittade flera foton tagna med det objektivet här på fotosidan. Sök med frasen "Samsung 50-200" (utan citattecken).
 
Woho kollade orderstatusen precis hos Cyberphoto då står det att mitt objektiv är klart för leverans :)
 
Mitt är skickat. Jävla skit att det inte hann komma fram tills idag istället för jag hade behövt det på söndag :(
 
Mitt är också på väg, så för att citera Bogart "Maybe not today. Maybe not tomorrow, but soon..."
 
Det är framme på måndag då om det inte skulle råka stå stilla av nån anledning men det brukar ju gå bra. Tur att jag jobbar där paketet kommer så jag kan ta med det hem bara :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.