Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Objektiv
- Trådstartare sophia
- Start datum
axel_knutsson
Aktiv medlem
Det beror ju helt på hur du vill att byggnaden skall framstå.
man kan ju med hjälp av olika brännvidder få huset att se högt och mäktigt ut eller kanske litet och tråkigt. Går du riktigt nära med t.ex ett 14mm objektiv så kan man få känslan att huset nästan "hänger" över en mäktigt.
Skulle nog föreslå att du tar med dig ett normalzoom. det kommer du nog långt med.
Och hus som hus.. även om husen är betydligt vakrare i rom så kan du ju alltid öva någon rulle här hemma i sverige. Pröva dig fram för att få de effekter du vill ha.
man kan ju med hjälp av olika brännvidder få huset att se högt och mäktigt ut eller kanske litet och tråkigt. Går du riktigt nära med t.ex ett 14mm objektiv så kan man få känslan att huset nästan "hänger" över en mäktigt.
Skulle nog föreslå att du tar med dig ett normalzoom. det kommer du nog långt med.
Och hus som hus.. även om husen är betydligt vakrare i rom så kan du ju alltid öva någon rulle här hemma i sverige. Pröva dig fram för att få de effekter du vill ha.
skalmac
Aktiv medlem
Tilt/skift-objektiv är dyra saker, ca 10.000:- för ett begagnad 45mm till Canon, samt att man nog altid bör ha dem på stativ.
Men om framkallar själv så kan man med en inte för avancerad förstoringsapparat och lite böcker under ena änden på avmaskningsramen få till liknande effekter, dvs att husen inte ser ut att "ramla"
Men om framkallar själv så kan man med en inte för avancerad förstoringsapparat och lite böcker under ena änden på avmaskningsramen få till liknande effekter, dvs att husen inte ser ut att "ramla"
pettersson
Aktiv medlem
Jimh, ps är ett proffs program, jag är inte något proffs, berätta om funktionen tack.
PS. En sak som jag har funderat över länge är; Är ditt namn en finsk variant av Jimi Hndrix? eller vad han nu hette. Jag tänker jämt på honom när jag ser ditt namn.(Hör ej hit men...) DS.
PS. En sak som jag har funderat över länge är; Är ditt namn en finsk variant av Jimi Hndrix? eller vad han nu hette. Jag tänker jämt på honom när jag ser ditt namn.(Hör ej hit men...) DS.
Jimi Hendrix? Nog för att jag heter Henrik i andranamn, men mina föräldrar hävdar bestämt att det inte har något med det att göra
Perspektivkontroll i det digitala mörkrummet är lätt:
Perspektivkontroll i det digitala mörkrummet är lätt:
- gör arbetsytan lite större så du får plats även om bilden blir lite bredare
- markera allt
- välj edit | transform | perspective (eller motsvarande på svenska då)
- dra i hörnen tills det ser bra ut
- tryck retur så utförs det
- klart
[/list=1]
Bilagor