Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv val

Produkter
(logga in för att koppla)
Cosinat får 2.9 av photodo, vilket inte är speciellt mycket att hänga i granen. Länk.

Någon 70-210/4 verkar inte finnas och de som är listade med det omfånget är lika "bra" som Cosinat.

Någon på photo.net skriver:
# 70-210mm/f4 (discontinued) The little brother of the 80-200/2.8, this is a better lens than the ones that replaced it. In looks it reminds me a lot of the 20-ounce beer cans my college roommates used to bring home most weeknights. Reasonable autofocus performance, good flare control, 55mm filter, clip-on lens hood, focuses down to 3.6 feet.

Hur Cosinan är har jag ingen aning om men minolta 70-210/4.0 är mycket bra. Gav 600 för min men den är kvalitetsmässigt värd oerhört mycket mer.

Dock ger du inte mer än 6-900 privat, på firma med garanti så får man lägga till några hundralappar...

Vill man ha kvalite & har pengar så är den enligt mig dock värd klart mer än ovanstående!

//Larsa

Senast ändrad:
Gör så, men gå inte med i de vansinniga budstrider jag sett i USA där två 70-210/4 har slutat på över $400!!! Två olika auktioner, den ena 425 och den andra 415 tror jag, _det_ är de inte värda.

Ebay uk brukar vara rätt bra, omkring £50 eller så.
Hur nöjd jag än är med min "beer can" så skulle jag inte tveka en sekund att sälja den för $400+ :p

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar